All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Human resources in Visegrad countries

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F07%3A%230000027" target="_blank" >RIV/25751417:_____/07:#0000027 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Human resources in Visegrad countries

  • Original language description

    The comparative analysis is based on a set of selected indicators, which map, directly or indirectly, the qualitative characteristics of human resources. Firstly, attention is paid to the education structure of the population, the quality of tertiary education and educational mobility. The degree of respecting the need for updating and enhancing knowledge and skills acquired in initial education is established based on participation of the adult population in continuing education. What matters is not only participation, but also educational outcomes, which are assessed by means of adult literacy. Moreover, data concerning expenditure on initial education and flexibility of the population are assessed. The indicators of the quality of human resources were selected in view of their availability for all the countries, and in view of their covering various qualitative aspects.

  • Czech name

    Lidské zdroje ve Visegradských zemích

  • Czech description

    Srovnávací studie je založena na sadě vybraných indikátorů, které přímo či nepřímo mapují kvalitativní charakteristiky lidských zdrojů. Nejprve je pozornost věnována vzdělanostní struktuře populace, kvalitě terciárního vzdělávání a vzdělanostní mobilitě.Stupeň respektování potřeby aktualizace a rozšiřování znalostí a dovedností je zaveden na základě účasti dospělé populace na dalším vzdělávání. Podstatná je nejen účast, ale i výsledky vzdělávání, které jsou hodnoceny prostřednictvím gramotnosti. Dále jsou vyhodnocována data týkající se výdajů na počáteční vzdělávání a flexibility populace. Indikátory kvality lidských zdrojů byly vybrány z hlediska jejich dostpnosti za všechny země a z hlediska pokrytí různých kvalitativních aspektů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Knowledge and innovation processes in Central and East European economies

  • ISBN

    978-83-60653-03-6

  • Number of pages of the result

    20

  • Pages from-to

    197-216

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    The Knowledge & Innovation Institute, Warsaw

  • Place of publication

    Warsaw

  • UT code for WoS chapter