All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F08%3A%230000091" target="_blank" >RIV/25751417:_____/08:#0000091 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study

  • Original language description

    This paper aims at the analysis of barriers which hinder individual social groups? access to continuing education. Analysis is based on the results of individual survey provided among the Czech adult population in 2005/2006. The spectrum of reasons for not participating in continuing education can be divided to four categories. The first category of involves mainly institutional barriers (availability of courses and conditions enabling access, etc.), the second category is characterised by situational conditions, the third includes the self-evaluation of training needs, and the forth category involves individual?s attitude towards the training process itself. Factor analysis was used for identification of differences and similarities in non-participation of individual social groups in continuing education. This analysis revealed that there are four basic groups of people who are not participating in education.

  • Czech name

    Bariéry účasti na dalším vzdělávání - případová studie České republiky

  • Czech description

    Článek se soustředí na analýzu bariér, které omezují přístup jednotlivých sociálních skupin k dalšímu vzdělávání. Analýza je založena na výzkumu dospělé populace, který se uskutečnil v letech 2005/2006. Spektrum důvodů neúčasti na dalším vzdělávání můžebýt rozděleno na tři kategorie. První kategorie zahrnuje především institucionální důvody (dostupnost kurzů, podmínky přijetí apod.), druhá kategorie zahrnuje situační podmínky, třetí sebehodnocení z hlediska vzdělávcích potřeb a čtvrtá postoje ke vzdělávacímu procesu. Pro odhalení rozdílů a podobností důvodů neúčasti jednotlivých sociálních skupin byla použita faktorová analýza, která odhalila čtyři základní skupiny lidí, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    The 9th International Conference on Human Resource Development Research and Practice Across Europe

  • ISBN

    2-9516606-9-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • Publisher name

    IÉSEG School of Management

  • Place of publication

    Lille, France

  • Event location

    Lille, France

  • Event date

    May 21, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article