Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F08%3A%230000091" target="_blank" >RIV/25751417:_____/08:#0000091 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study
Original language description
This paper aims at the analysis of barriers which hinder individual social groups? access to continuing education. Analysis is based on the results of individual survey provided among the Czech adult population in 2005/2006. The spectrum of reasons for not participating in continuing education can be divided to four categories. The first category of involves mainly institutional barriers (availability of courses and conditions enabling access, etc.), the second category is characterised by situational conditions, the third includes the self-evaluation of training needs, and the forth category involves individual?s attitude towards the training process itself. Factor analysis was used for identification of differences and similarities in non-participation of individual social groups in continuing education. This analysis revealed that there are four basic groups of people who are not participating in education.
Czech name
Bariéry účasti na dalším vzdělávání - případová studie České republiky
Czech description
Článek se soustředí na analýzu bariér, které omezují přístup jednotlivých sociálních skupin k dalšímu vzdělávání. Analýza je založena na výzkumu dospělé populace, který se uskutečnil v letech 2005/2006. Spektrum důvodů neúčasti na dalším vzdělávání můžebýt rozděleno na tři kategorie. První kategorie zahrnuje především institucionální důvody (dostupnost kurzů, podmínky přijetí apod.), druhá kategorie zahrnuje situační podmínky, třetí sebehodnocení z hlediska vzdělávcích potřeb a čtvrtá postoje ke vzdělávacímu procesu. Pro odhalení rozdílů a podobností důvodů neúčasti jednotlivých sociálních skupin byla použita faktorová analýza, která odhalila čtyři základní skupiny lidí, kteří se neúčastní dalšího vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
The 9th International Conference on Human Resource Development Research and Practice Across Europe
ISBN
2-9516606-9-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
IÉSEG School of Management
Place of publication
Lille, France
Event location
Lille, France
Event date
May 21, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—