Barriers to participation in continuing education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F10%3A%230000123" target="_blank" >RIV/25751417:_____/10:#0000123 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bariéry účasti na dalším vzdělávání
Original language description
Cílem kapitoly je podat přehled o bariérách účasti na dalším vzdělávání pociťovaných skupinami s nízkou účastí na další vzdělávání. Obecnější výzkumnou otázkou je, zda a jak další vzdělávání přispívá k odstraňování vzdělanostních nerovností. Základní výzkumné otázky se soustřeďují právě na skupiny s malou účastí na vzdělávání. Významná je nejen identifikace bariér, které pociťují, ale rovněž to, zda se tyto bariéry liší od překážek, které pociťuje dospělá populace jako celek, a zda má smysl realizovat pro tyto skupiny specifická opatření. Mezi analyzované skupiny patří nezaměstnaní, lidé s nižším vzděláním, rodiče malých dětí, lidé starší 50 let a podnikatelé.
Czech name
Bariéry účasti na dalším vzdělávání
Czech description
Cílem kapitoly je podat přehled o bariérách účasti na dalším vzdělávání pociťovaných skupinami s nízkou účastí na další vzdělávání. Obecnější výzkumnou otázkou je, zda a jak další vzdělávání přispívá k odstraňování vzdělanostních nerovností. Základní výzkumné otázky se soustřeďují právě na skupiny s malou účastí na vzdělávání. Významná je nejen identifikace bariér, které pociťují, ale rovněž to, zda se tyto bariéry liší od překážek, které pociťuje dospělá populace jako celek, a zda má smysl realizovat pro tyto skupiny specifická opatření. Mezi analyzované skupiny patří nezaměstnaní, lidé s nižším vzděláním, rodiče malých dětí, lidé starší 50 let a podnikatelé.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Unequal access to education: the extent, sources, social and economic consequences, policy strategies.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení.
ISBN
978-80-7419-032-2
Number of pages of the result
29
Pages from-to
—
Number of pages of the book
523
Publisher name
Sociologické nakladatelství (SLON)
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—