All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Recommendations for creating medium-term plan for long-dostance trains in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25793349%3A_____%2F14%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25793349:_____/14:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy

  • Original language description

    Výsledkem projektu je ucelený materiál, který se zabývá jednak analýzou stávajícího Plánu dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy (zásady objednávky dálkové dopravy pro období 2012 – 2016), ale především doporučením pro jeho aktualizaci pro další období po roce 2016. Doporučení je založeno na předpokládaném rozvoji železniční infrastruktury, na provozních možnostech při organizování systému vlaků dálkové dopravy a na předpokládaném budoucím přepravním využití. V souladu se zadávací dokumentací projektu jsou v materiálu řešeny následující tematické okruhy: • Analýza všech relevantních údajů o přepravních proudech mezi hlavními aglomeracemi v České republice, jejichž výběr a územní vymezení je provedeno podle vlastní metodiky zpracovatele, • Vytvoření vlastního návrhu aplikace multimodálního dopravního modelu na celostátní plán dopravní obsluhy území, podle níž je možné hodnotit intenzitu reálných přepravních vztahů a konkurenceschopnost hlavních dopravních módů (vlak vs. autobus vs. individuální automobilová doprava) v jednotlivých relacích. Model zároveň umožňuje predikci vlivu změn vstupních proměnných (především rozsah dopravy a zkrácení jízdní doby) na dělbu přepravní práce v jednotlivých relacích. • Je provedena evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy na období 2012 – 2016. • Na základě evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy pro období 2012 – 2016 jsou navržena doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy od roku 2017 především z hlediska rozsahu nabídky a linkového vedení včetně návrhů na optimalizaci nabídky. Výstupy projektu umožní zkvalitnit proces dopravního plánování v oblasti zajišťování dopravní obslužnosti vlaky dálkové dopravy. Výsledky projektu slouží pro demonstraci navrhovaných dopravních řešení. Výsledky jsou primárně určeny pro Ministerstvo dopravy jako podklad k aktualizaci Plánu dopravní obsluhy území, která vstoupí v platnost od roku 2016. Výsledky budou využity v dopravně-plánovací praxi při posuzování konkrétních návrhů změn dopravního řešení. Výsledky mohou dále sloužit pro plánování dopravní obsluhy na nižší úrovni, zejména pro: • Krajské objednatele dopravy, • Obecní objednatele dopravy, • Organizátory integrovaných služeb v přepravě cestujících, • Dopravce, • Zahraniční objednatele dopravy, • Odbornou veřejnost.

  • Czech name

    Doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy

  • Czech description

    Výsledkem projektu je ucelený materiál, který se zabývá jednak analýzou stávajícího Plánu dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy (zásady objednávky dálkové dopravy pro období 2012 – 2016), ale především doporučením pro jeho aktualizaci pro další období po roce 2016. Doporučení je založeno na předpokládaném rozvoji železniční infrastruktury, na provozních možnostech při organizování systému vlaků dálkové dopravy a na předpokládaném budoucím přepravním využití. V souladu se zadávací dokumentací projektu jsou v materiálu řešeny následující tematické okruhy: • Analýza všech relevantních údajů o přepravních proudech mezi hlavními aglomeracemi v České republice, jejichž výběr a územní vymezení je provedeno podle vlastní metodiky zpracovatele, • Vytvoření vlastního návrhu aplikace multimodálního dopravního modelu na celostátní plán dopravní obsluhy území, podle níž je možné hodnotit intenzitu reálných přepravních vztahů a konkurenceschopnost hlavních dopravních módů (vlak vs. autobus vs. individuální automobilová doprava) v jednotlivých relacích. Model zároveň umožňuje predikci vlivu změn vstupních proměnných (především rozsah dopravy a zkrácení jízdní doby) na dělbu přepravní práce v jednotlivých relacích. • Je provedena evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy na období 2012 – 2016. • Na základě evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy pro období 2012 – 2016 jsou navržena doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy od roku 2017 především z hlediska rozsahu nabídky a linkového vedení včetně návrhů na optimalizaci nabídky. Výstupy projektu umožní zkvalitnit proces dopravního plánování v oblasti zajišťování dopravní obslužnosti vlaky dálkové dopravy. Výsledky projektu slouží pro demonstraci navrhovaných dopravních řešení. Výsledky jsou primárně určeny pro Ministerstvo dopravy jako podklad k aktualizaci Plánu dopravní obsluhy území, která vstoupí v platnost od roku 2016. Výsledky budou využity v dopravně-plánovací praxi při posuzování konkrétních návrhů změn dopravního řešení. Výsledky mohou dále sloužit pro plánování dopravní obsluhy na nižší úrovni, zejména pro: • Krajské objednatele dopravy, • Obecní objednatele dopravy, • Organizátory integrovaných služeb v přepravě cestujících, • Dopravce, • Zahraniční objednatele dopravy, • Odbornou veřejnost.

Classification

  • Type

    H<sub>neleg</sub> - Results reflected in directives and regulations of a nonlegislative nature, binding within the competence of the given provider

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TB0100MD015" target="_blank" >TB0100MD015: Proposal for a recommendation for the creation of medium-term plan of transport services Czech long-distance transport trains on the analysis of main traffic flows</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Regulation ID

    TB0100MD015

  • Competence designation of competent authority

    Ministerstvo dopravy České republiky

  • Territorial validity of the result

    A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)