Recommendations for creating medium-term plan for long-dostance trains in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25793349%3A_____%2F14%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25793349:_____/14:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy
Original language description
Výsledkem projektu je ucelený materiál, který se zabývá jednak analýzou stávajícího Plánu dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy (zásady objednávky dálkové dopravy pro období 2012 – 2016), ale především doporučením pro jeho aktualizaci pro další období po roce 2016. Doporučení je založeno na předpokládaném rozvoji železniční infrastruktury, na provozních možnostech při organizování systému vlaků dálkové dopravy a na předpokládaném budoucím přepravním využití. V souladu se zadávací dokumentací projektu jsou v materiálu řešeny následující tematické okruhy: • Analýza všech relevantních údajů o přepravních proudech mezi hlavními aglomeracemi v České republice, jejichž výběr a územní vymezení je provedeno podle vlastní metodiky zpracovatele, • Vytvoření vlastního návrhu aplikace multimodálního dopravního modelu na celostátní plán dopravní obsluhy území, podle níž je možné hodnotit intenzitu reálných přepravních vztahů a konkurenceschopnost hlavních dopravních módů (vlak vs. autobus vs. individuální automobilová doprava) v jednotlivých relacích. Model zároveň umožňuje predikci vlivu změn vstupních proměnných (především rozsah dopravy a zkrácení jízdní doby) na dělbu přepravní práce v jednotlivých relacích. • Je provedena evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy na období 2012 – 2016. • Na základě evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy pro období 2012 – 2016 jsou navržena doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy od roku 2017 především z hlediska rozsahu nabídky a linkového vedení včetně návrhů na optimalizaci nabídky. Výstupy projektu umožní zkvalitnit proces dopravního plánování v oblasti zajišťování dopravní obslužnosti vlaky dálkové dopravy. Výsledky projektu slouží pro demonstraci navrhovaných dopravních řešení. Výsledky jsou primárně určeny pro Ministerstvo dopravy jako podklad k aktualizaci Plánu dopravní obsluhy území, která vstoupí v platnost od roku 2016. Výsledky budou využity v dopravně-plánovací praxi při posuzování konkrétních návrhů změn dopravního řešení. Výsledky mohou dále sloužit pro plánování dopravní obsluhy na nižší úrovni, zejména pro: • Krajské objednatele dopravy, • Obecní objednatele dopravy, • Organizátory integrovaných služeb v přepravě cestujících, • Dopravce, • Zahraniční objednatele dopravy, • Odbornou veřejnost.
Czech name
Doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy ČR vlaky dálkové dopravy
Czech description
Výsledkem projektu je ucelený materiál, který se zabývá jednak analýzou stávajícího Plánu dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy (zásady objednávky dálkové dopravy pro období 2012 – 2016), ale především doporučením pro jeho aktualizaci pro další období po roce 2016. Doporučení je založeno na předpokládaném rozvoji železniční infrastruktury, na provozních možnostech při organizování systému vlaků dálkové dopravy a na předpokládaném budoucím přepravním využití. V souladu se zadávací dokumentací projektu jsou v materiálu řešeny následující tematické okruhy: • Analýza všech relevantních údajů o přepravních proudech mezi hlavními aglomeracemi v České republice, jejichž výběr a územní vymezení je provedeno podle vlastní metodiky zpracovatele, • Vytvoření vlastního návrhu aplikace multimodálního dopravního modelu na celostátní plán dopravní obsluhy území, podle níž je možné hodnotit intenzitu reálných přepravních vztahů a konkurenceschopnost hlavních dopravních módů (vlak vs. autobus vs. individuální automobilová doprava) v jednotlivých relacích. Model zároveň umožňuje predikci vlivu změn vstupních proměnných (především rozsah dopravy a zkrácení jízdní doby) na dělbu přepravní práce v jednotlivých relacích. • Je provedena evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy na období 2012 – 2016. • Na základě evaluace způsobu zajištění dopravní obsluhy pro období 2012 – 2016 jsou navržena doporučení pro tvorbu střednědobého plánu dopravní obsluhy vlaky dálkové dopravy od roku 2017 především z hlediska rozsahu nabídky a linkového vedení včetně návrhů na optimalizaci nabídky. Výstupy projektu umožní zkvalitnit proces dopravního plánování v oblasti zajišťování dopravní obslužnosti vlaky dálkové dopravy. Výsledky projektu slouží pro demonstraci navrhovaných dopravních řešení. Výsledky jsou primárně určeny pro Ministerstvo dopravy jako podklad k aktualizaci Plánu dopravní obsluhy území, která vstoupí v platnost od roku 2016. Výsledky budou využity v dopravně-plánovací praxi při posuzování konkrétních návrhů změn dopravního řešení. Výsledky mohou dále sloužit pro plánování dopravní obsluhy na nižší úrovni, zejména pro: • Krajské objednatele dopravy, • Obecní objednatele dopravy, • Organizátory integrovaných služeb v přepravě cestujících, • Dopravce, • Zahraniční objednatele dopravy, • Odbornou veřejnost.
Classification
Type
H<sub>neleg</sub> - Results reflected in directives and regulations of a nonlegislative nature, binding within the competence of the given provider
CEP classification
—
OECD FORD branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TB0100MD015" target="_blank" >TB0100MD015: Proposal for a recommendation for the creation of medium-term plan of transport services Czech long-distance transport trains on the analysis of main traffic flows</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Regulation ID
TB0100MD015
Competence designation of competent authority
Ministerstvo dopravy České republiky
Territorial validity of the result
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)