Tourist Information Centres as a Part of Tourism Services in the South Bohemian Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F17%3AN0000033" target="_blank" >RIV/26033909:_____/17:N0000033 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Turistická informační centra jako součást systému služeb cestovního ruchu Jihočeského kraje
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku turistických informačních center jako významné součásti systému cestovního ruchu. Turistická informační centra začala vznikat a rozrůstat se od počátku 90. let 20. století po otevření hranic v souvislosti s růstem počtu zahraničních turistů a rozvojem cestovního ruchu v tehdejším Československu a následně ČR. Ke konci roku 2016 jich v ČR existuje cca 630, struktura nabídky služeb turistických informačních center je však značně geograficky nevyvážená (rozdíly mezi městy a obcemi, mezi centry a periferií regionu, mezi jednotlivými okresy či ORP, mezi jednotlivými turistickými oblastmi apod.). V příspěvku jsou prezentovány a diskutovány výsledky regionální analýzy turistických informačních center v Jihočeském kraji za rok 2016, která poukazuje na kvalitativní i kvantitativní nedostatky sítě turistických informačních center – Jihočeský kraj patří v tomto ohledu mezi nejhorší kraje celé ČR. Analýza vychází z komparace počtu turistických informačních center v jednotlivých regionech (dle dat Czechtourism, 2017).
Czech name
Turistická informační centra jako součást systému služeb cestovního ruchu Jihočeského kraje
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku turistických informačních center jako významné součásti systému cestovního ruchu. Turistická informační centra začala vznikat a rozrůstat se od počátku 90. let 20. století po otevření hranic v souvislosti s růstem počtu zahraničních turistů a rozvojem cestovního ruchu v tehdejším Československu a následně ČR. Ke konci roku 2016 jich v ČR existuje cca 630, struktura nabídky služeb turistických informačních center je však značně geograficky nevyvážená (rozdíly mezi městy a obcemi, mezi centry a periferií regionu, mezi jednotlivými okresy či ORP, mezi jednotlivými turistickými oblastmi apod.). V příspěvku jsou prezentovány a diskutovány výsledky regionální analýzy turistických informačních center v Jihočeském kraji za rok 2016, která poukazuje na kvalitativní i kvantitativní nedostatky sítě turistických informačních center – Jihočeský kraj patří v tomto ohledu mezi nejhorší kraje celé ČR. Analýza vychází z komparace počtu turistických informačních center v jednotlivých regionech (dle dat Czechtourism, 2017).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy cestovního ruchu - Topical Issues Of Tourism
ISBN
978-80-88064-30-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
51-59
Publisher name
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Place of publication
Jihlava
Event location
Jihlava
Event date
Feb 22, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000455127500005