From Promotion to Integrated Marketing Communication in ŠKODA AUTO, Plc.
Result description
The chapter of the monograph aims to cover the development of business communication on the example of ŠKODA AUTO, Plc. Mladá Boleslav. The initial part is focused on the short description of the history of the company. It is followed up by the development of promotion and communication activities in the history of the company with many real examples. The view of the promotion in the era of centrally planned economy is another chapter. There is also a part focused on the development of Škoda brand and its trade mark. The conclusion of the chapter is the integrated marketing communication of the company accompanied with a wide range of examples.
Keywords
marketing communicationintegrated communicationmarketing communication mixsocial mediasponsorship
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od propagace k integrované marketingové komunikaci společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav
Original language description
Kapitola monografie si klade za cíl zachytit vývoj komerční komunikace na příkladu společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Úvodní část obsahuje exkurz do historie společnosti. Navazuje vývoj propagace a komunikačních aktivit v historii společnosti s četnými konkrétními příklady. Samostatnou částí je pohled na propagaci v období plánované ekonomiky. Nechybí část věnovaná vývoji značky Škoda a ochranné známky. Závěr kapitoly monografie tvoří integrovaná marketingová komunikace společnosti doprovázená řadou příkladů.
Czech name
Od propagace k integrované marketingové komunikaci společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav
Czech description
Kapitola monografie si klade za cíl zachytit vývoj komerční komunikace na příkladu společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Úvodní část obsahuje exkurz do historie společnosti. Navazuje vývoj propagace a komunikačních aktivit v historii společnosti s četnými konkrétními příklady. Samostatnou částí je pohled na propagaci v období plánované ekonomiky. Nechybí část věnovaná vývoji značky Škoda a ochranné známky. Závěr kapitoly monografie tvoří integrovaná marketingová komunikace společnosti doprovázená řadou příkladů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Management integrované marketingové a podnikové komunikace
ISBN
978-80-86747-48-4
Number of pages of the result
30
Pages from-to
70-99
Number of pages of the book
135
Publisher name
Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—
Basic information
Result type
C - Chapter in a specialist book
OECD FORD
Business and management
Year of implementation
2018