All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From Promotion to Integrated Marketing Communication in ŠKODA AUTO, Plc.

Result description

The chapter of the monograph aims to cover the development of business communication on the example of ŠKODA AUTO, Plc. Mladá Boleslav. The initial part is focused on the short description of the history of the company. It is followed up by the development of promotion and communication activities in the history of the company with many real examples. The view of the promotion in the era of centrally planned economy is another chapter. There is also a part focused on the development of Škoda brand and its trade mark. The conclusion of the chapter is the integrated marketing communication of the company accompanied with a wide range of examples.

Keywords

marketing communicationintegrated communicationmarketing communication mixsocial mediasponsorship

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od propagace k integrované marketingové komunikaci společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav

  • Original language description

    Kapitola monografie si klade za cíl zachytit vývoj komerční komunikace na příkladu společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Úvodní část obsahuje exkurz do historie společnosti. Navazuje vývoj propagace a komunikačních aktivit v historii společnosti s četnými konkrétními příklady. Samostatnou částí je pohled na propagaci v období plánované ekonomiky. Nechybí část věnovaná vývoji značky Škoda a ochranné známky. Závěr kapitoly monografie tvoří integrovaná marketingová komunikace společnosti doprovázená řadou příkladů.

  • Czech name

    Od propagace k integrované marketingové komunikaci společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav

  • Czech description

    Kapitola monografie si klade za cíl zachytit vývoj komerční komunikace na příkladu společnosti ŠKODA AUTO a.s. Mladá Boleslav. Úvodní část obsahuje exkurz do historie společnosti. Navazuje vývoj propagace a komunikačních aktivit v historii společnosti s četnými konkrétními příklady. Samostatnou částí je pohled na propagaci v období plánované ekonomiky. Nechybí část věnovaná vývoji značky Škoda a ochranné známky. Závěr kapitoly monografie tvoří integrovaná marketingová komunikace společnosti doprovázená řadou příkladů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Management integrované marketingové a podnikové komunikace

  • ISBN

    978-80-86747-48-4

  • Number of pages of the result

    30

  • Pages from-to

    70-99

  • Number of pages of the book

    135

  • Publisher name

    Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter

Basic information

Result type

C - Chapter in a specialist book

C

OECD FORD

Business and management

Year of implementation

2018