Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F11%3A%230000218" target="_blank" >RIV/26138077:_____/11:#0000218 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potíže s identitou ? umění sebetvorby a problém uznání
Original language description
Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí.V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu,když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je tak
Czech name
Potíže s identitou ? umění sebetvorby a problém uznání
Czech description
Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí.V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu,když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je tak
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Communication Today
ISSN
1338-130X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
27-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—