The research of material properties of seamless tubes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F19%3AN0000083" target="_blank" >RIV/26316919:_____/19:N0000083 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum a charakterizace materiálových vlastností bezešvých trubek
Original language description
Cílem výzkumu bylo změřit materiálové charakteristiky ocelí pro automobilový průmysl a stanovit meze technologických podmínek při jejich provozování. Pro komplexní pohled na zkoumané materiály byla provedena řada mechanických testů, která byla doplněna studiem mikrostrukturních stavů. Z hlediska výzkumu mechanických vlastností byla zkoumána celá řada vlastností jako např. lokální vlastnosti svarových spojů pomocí mikro-tahových vzorků, měření napěťově deformačních křivek v širokém intervalu teplot a deformačních rychlostí jako podklady pro vstup do MKP modelů, dynamické zkoušky atd. Předmětem výzkumu byl i vývoj metodik zkoušení kroužkových vzorků a jejich následná analýza zahrnující stanovení přechodových křivek Lze tedy říci, že oceli pro automobilový průmysl je třeba zkoušet při provozních podmínkách (způsob zatěžování, teplota okolí, chemické složení atmosféry, tlak apod.) Na základě rozměrů vzorků a podkladů dodaných zákazníkem (rozsah provozních podmínek, směr zkoušení, anizotropie) byl stanoven metodický postup řešení daného problému: 1. Vývoj metodiky zkoušení 2. Stanovení velikosti a geometrie zkušebních těles. 3. Stanovení zkušebních podmínek. 4. Výroba zkušebních těles. 5. Experimentální provedení zkoušek a zkoumání mikrostruktury. 6. Vyhodnocení experimentu a sepsání technické zprávy.
Czech name
Výzkum a charakterizace materiálových vlastností bezešvých trubek
Czech description
Cílem výzkumu bylo změřit materiálové charakteristiky ocelí pro automobilový průmysl a stanovit meze technologických podmínek při jejich provozování. Pro komplexní pohled na zkoumané materiály byla provedena řada mechanických testů, která byla doplněna studiem mikrostrukturních stavů. Z hlediska výzkumu mechanických vlastností byla zkoumána celá řada vlastností jako např. lokální vlastnosti svarových spojů pomocí mikro-tahových vzorků, měření napěťově deformačních křivek v širokém intervalu teplot a deformačních rychlostí jako podklady pro vstup do MKP modelů, dynamické zkoušky atd. Předmětem výzkumu byl i vývoj metodik zkoušení kroužkových vzorků a jejich následná analýza zahrnující stanovení přechodových křivek Lze tedy říci, že oceli pro automobilový průmysl je třeba zkoušet při provozních podmínkách (způsob zatěžování, teplota okolí, chemické složení atmosféry, tlak apod.) Na základě rozměrů vzorků a podkladů dodaných zákazníkem (rozsah provozních podmínek, směr zkoušení, anizotropie) byl stanoven metodický postup řešení daného problému: 1. Vývoj metodiky zkoušení 2. Stanovení velikosti a geometrie zkušebních těles. 3. Stanovení zkušebních podmínek. 4. Výroba zkušebních těles. 5. Experimentální provedení zkoušek a zkoumání mikrostruktury. 6. Vyhodnocení experimentu a sepsání technické zprávy.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20501 - Materials engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
93
Place of publication
Dobřany
Publisher/client name
Benteler Steel/Tube GmbH
Version
—