Torsion bar manufacturing technology designed using FE simulation to increase resistance to torsional loading
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F23%3AN0000005" target="_blank" >RIV/26316919:_____/23:N0000005 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/28050932:_____/23:N0000001
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie výroby torzních tyčí řešená pomocí FE simulace za účelem zvýšení odolnosti proti torznímu namáhání
Original language description
Technologie popisuje postup tváření torzních tyčí pomocí numerických simulací za účelem zvýšení odolnosti proti torznímu namáhání. Nová materiálová koncepce vychází z běžně používaného materiálu C4C pro torní tyče v automobilovém průmyslu. Pro tváření za studena byly použity inovované průvlaky, které mají odlišnou geometrii oproti standardně používaným nástrojům. Proces byl reálně ověřen ve společnosti COMTES FHT a.s., je podložen materiálovými analýzami, testy a numerickými simulacemi.
Czech name
Technologie výroby torzních tyčí řešená pomocí FE simulace za účelem zvýšení odolnosti proti torznímu namáhání
Czech description
—
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20501 - Materials engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG20_321%2F0025050" target="_blank" >EG20_321/0025050: Product design and optimized manufacturing of high performance torsion bolts for seat belt systems by using advanced quality prdiction methodologies</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
VZT2300009
Numerical identification
—
Technical parameters
Technologie popisuje postup tažení tyčí za studena, který vede ke zlepšení torzních vlastností torzních šroubů používaných v automobilovém průmyslu. Pro tažení byly použity inovované průvlaky s upravenou geometrií a modifikováno bylo chemické složení polotovaru, který byl experimentálně připraven. Pro vývoj byly použity jak numerické simulace, tak materiálové analýzy a testy.
Economical parameters
Inovované průvlaky s upravenou geometrií způsobily ušetření elektrické energie v průběhu tažení za studena zhruba o 4 % oproti standardním průvlakům.
Application category by cost
—
Owner IČO
28050932; 263169169
Owner name
PEARTEC s.r.o.; COMTES FHT a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—