Feasibility assessment methodology for monitoring of transportation infrastructure deformations by means of satellite interferometry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26438003%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/26438003:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.gisat.cz/download/projekt/TACR/GST-TB0400MD003_D3_v1-1.pdf" target="_blank" >http://www.gisat.cz/download/projekt/TACR/GST-TB0400MD003_D3_v1-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika vyhodnocení proveditelnosti sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur prostřednictvím radarové interferometrie
Original language description
Metodika představuje metodický rámec aplikovatelný při vyhodnocení proveditelnosti a určení nejvhodnějšího postupu pro sledování nežádoucích trvalých pohybů a deformací mostů a přilehlých částí dopravní infrastruktury pomocí radarové interferometrie (InSAR). Metodika se zaměřuje především na možnost sledování s využitím dat z evropské konstelace družic středního rozlišení Sentinel-1, které jsou dostupné zdarma. Analýza dlouhých časových řad radarových družicových snímků umožňuje detekovat rychlost a průběh pohybů různých částí infrastruktury s velkou přesností. Analyzovat lze zpětně dle dostupnosti archivních dat nebo lze navrhnout službu na dlouhodobý monitoring infrastruktury. Vzhledem k charakteru družicové detekce pohybů, relativně nízkému rozlišení dat z družic Sentinel-1 a komplexitě konstrukčních variant a geometrických konstelací je nicméně sledování limitováno řadou omezení, které je třeba vyhodnotit v rámci definice parametrů služby.
Czech name
Metodika vyhodnocení proveditelnosti sledování nežádoucích pohybů a deformací dopravních infrastruktur prostřednictvím radarové interferometrie
Czech description
Metodika představuje metodický rámec aplikovatelný při vyhodnocení proveditelnosti a určení nejvhodnějšího postupu pro sledování nežádoucích trvalých pohybů a deformací mostů a přilehlých částí dopravní infrastruktury pomocí radarové interferometrie (InSAR). Metodika se zaměřuje především na možnost sledování s využitím dat z evropské konstelace družic středního rozlišení Sentinel-1, které jsou dostupné zdarma. Analýza dlouhých časových řad radarových družicových snímků umožňuje detekovat rychlost a průběh pohybů různých částí infrastruktury s velkou přesností. Analyzovat lze zpětně dle dostupnosti archivních dat nebo lze navrhnout službu na dlouhodobý monitoring infrastruktury. Vzhledem k charakteru družicové detekce pohybů, relativně nízkému rozlišení dat z družic Sentinel-1 a komplexitě konstrukčních variant a geometrických konstelací je nicméně sledování limitováno řadou omezení, které je třeba vyhodnotit v rámci definice parametrů služby.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TB0400MD003" target="_blank" >TB0400MD003: Monitoring of adverse movements and deformations of transport infrastructure via radar interferometry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
GST-TB0400MD003-D3_v1-1
Regulation ID
144/2016-710-VV/1
Technical parameters
Osvědčení o uznání uplatnění certifikované metodiky ze dne 3.1.2017. Ing. Ondřej Šváb, vedoucí Oddělení kosmických aplikací, Odbor kosmických aktivit a ITS, Ministerstvo dopravy. Tel: 225131598 Email: ondrej.svab@mdcr.cz
Economical parameters
Rozsah úspory nákladů 200-500tis
Certification body designation
Ministerstvo doprav, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů