From Brousek till Kurýr ? the development of Czech mass newspapers from popular press to the illustrated dailies and its Central European preconditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000497" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000497 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od Brousku ke Kurýru ? česká cesta od lidového tisku k bulvárním deníkům na pozadí vývoje středoevropského tisku
Original language description
Článek se zabývá analýzou vývoje populárního tisku v českých zemích v druhé polovině 19. století a na začátku století 20. Ten je úzce spojen s vytvořením specifické středoevropské varianty tohoto tisku. Globální model nového úspěšného typu masového médiabyl přizpůsoben svým středoevropským čtenářům, jejich specifickým hodnotám, přesvědčením, touhám i politické agendě. V analyzovaném období i nejníže postavené společenské skupiny rozšířili své možnosti ekonomického i kulturního rozvoje a tím i schopnoststát se příjemci nové společné kultury vytvářené díky procesům rychlé industrializace a urbanizace. Autor ukazuje, jak se vydavatelé pokoušeli podchytit nové městské publikum pomocí převzaté a přizpůsobené formule senzačního tisku, tedy jak se své méněvzdělané a méně zkušené čtenáře snažili informovat, bavit a ovlivňovat.
Czech name
Od Brousku ke Kurýru ? česká cesta od lidového tisku k bulvárním deníkům na pozadí vývoje středoevropského tisku
Czech description
Článek se zabývá analýzou vývoje populárního tisku v českých zemích v druhé polovině 19. století a na začátku století 20. Ten je úzce spojen s vytvořením specifické středoevropské varianty tohoto tisku. Globální model nového úspěšného typu masového médiabyl přizpůsoben svým středoevropským čtenářům, jejich specifickým hodnotám, přesvědčením, touhám i politické agendě. V analyzovaném období i nejníže postavené společenské skupiny rozšířili své možnosti ekonomického i kulturního rozvoje a tím i schopnoststát se příjemci nové společné kultury vytvářené díky procesům rychlé industrializace a urbanizace. Autor ukazuje, jak se vydavatelé pokoušeli podchytit nové městské publikum pomocí převzaté a přizpůsobené formule senzačního tisku, tedy jak se své méněvzdělané a méně zkušené čtenáře snažili informovat, bavit a ovlivňovat.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
149-173
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—