All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From Brousek till Kurýr ? the development of Czech mass newspapers from popular press to the illustrated dailies and its Central European preconditions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000497" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000497 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od Brousku ke Kurýru ? česká cesta od lidového tisku k bulvárním deníkům na pozadí vývoje středoevropského tisku

  • Original language description

    Článek se zabývá analýzou vývoje populárního tisku v českých zemích v druhé polovině 19. století a na začátku století 20. Ten je úzce spojen s vytvořením specifické středoevropské varianty tohoto tisku. Globální model nového úspěšného typu masového médiabyl přizpůsoben svým středoevropským čtenářům, jejich specifickým hodnotám, přesvědčením, touhám i politické agendě. V analyzovaném období i nejníže postavené společenské skupiny rozšířili své možnosti ekonomického i kulturního rozvoje a tím i schopnoststát se příjemci nové společné kultury vytvářené díky procesům rychlé industrializace a urbanizace. Autor ukazuje, jak se vydavatelé pokoušeli podchytit nové městské publikum pomocí převzaté a přizpůsobené formule senzačního tisku, tedy jak se své méněvzdělané a méně zkušené čtenáře snažili informovat, bavit a ovlivňovat.

  • Czech name

    Od Brousku ke Kurýru ? česká cesta od lidového tisku k bulvárním deníkům na pozadí vývoje středoevropského tisku

  • Czech description

    Článek se zabývá analýzou vývoje populárního tisku v českých zemích v druhé polovině 19. století a na začátku století 20. Ten je úzce spojen s vytvořením specifické středoevropské varianty tohoto tisku. Globální model nového úspěšného typu masového médiabyl přizpůsoben svým středoevropským čtenářům, jejich specifickým hodnotám, přesvědčením, touhám i politické agendě. V analyzovaném období i nejníže postavené společenské skupiny rozšířili své možnosti ekonomického i kulturního rozvoje a tím i schopnoststát se příjemci nové společné kultury vytvářené díky procesům rychlé industrializace a urbanizace. Autor ukazuje, jak se vydavatelé pokoušeli podchytit nové městské publikum pomocí převzaté a přizpůsobené formule senzačního tisku, tedy jak se své méněvzdělané a méně zkušené čtenáře snažili informovat, bavit a ovlivňovat.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Mediální studia

  • ISSN

    1801-9978

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    149-173

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database