All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Strategy of Entry of Companies to Foreign Markets

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F16%3AN0000091" target="_blank" >RIV/26482789:_____/16:N0000091 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strategie vstupu firem na zahraniční trhy

  • Original language description

    Hlavním cílem knihy je analyzovat, popsat a doporučit různé způsoby, jak může společnost expandovat na zahraniční trhy. V první kapitole autoři analyzují proces internacionalizace společností, jejich role v globálních hodnotových řetězcích, nové typy vztahů mezi dodavateli a distributory a způsoby řízení toků zboží, služeb a peněz v celosvětovém měřítku. Druhá část se zaměřuje na mezinárodní trhy z pohledu obchodních cyklů, makroekonomických ukazatelů a efektivity fiskální a měnové politiky. Ve střední části knihy jsou popsány charakteristiky různých trhů se zaměřením na základní, cyklické, sezónní a náhodné faktory, které ovlivňují nabídku a poptávku. Na základě mnoha příkladů jsou v kapitole rozebírány vztahy mezi výrobou, spotřebou, substitučními a komplementárními trhy. Tato část je důležitým pojítkem mezi obecnou ekonomickou teorií a praktickým chápáním podnikání. Závěrečná čtvrtá část poskytuje podrobný přehled o metodách a strategiích vstupu na mezinárodní trhy. Skládá se ze tří logických úseků. První popisuje formy vstupu na trh ve výrobním odvětví. Autoři vysvětlují smluvní zajištění investičních projektů, zahraničních průmyslových zařízení, technického a výrobního inženýrství a těžby surovin. Vysvětlují také, jak uzavírat smlouvy o mezinárodním výrobním podílnictví, společném podnikání a přímém investování. Další část se zaměřuje na vstupy na zahraniční trhy v oblasti prodeje a distribuce. Autoři popisují metody přímého exportu a importu, skladování, zakládání vlastních dceřiných společností a přidružených společností, vytváření mezinárodních holdingových struktur, apod. V poslední části autoři píší o vstupu na zahraniční trhy v oblasti služeb. Popisují úlohu obchodních agentů, zasilatelských a logistických firem, finančních institucí a poskytovatelů poradenských a řídících služeb.

  • Czech name

    Strategie vstupu firem na zahraniční trhy

  • Czech description

    Hlavním cílem knihy je analyzovat, popsat a doporučit různé způsoby, jak může společnost expandovat na zahraniční trhy. V první kapitole autoři analyzují proces internacionalizace společností, jejich role v globálních hodnotových řetězcích, nové typy vztahů mezi dodavateli a distributory a způsoby řízení toků zboží, služeb a peněz v celosvětovém měřítku. Druhá část se zaměřuje na mezinárodní trhy z pohledu obchodních cyklů, makroekonomických ukazatelů a efektivity fiskální a měnové politiky. Ve střední části knihy jsou popsány charakteristiky různých trhů se zaměřením na základní, cyklické, sezónní a náhodné faktory, které ovlivňují nabídku a poptávku. Na základě mnoha příkladů jsou v kapitole rozebírány vztahy mezi výrobou, spotřebou, substitučními a komplementárními trhy. Tato část je důležitým pojítkem mezi obecnou ekonomickou teorií a praktickým chápáním podnikání. Závěrečná čtvrtá část poskytuje podrobný přehled o metodách a strategiích vstupu na mezinárodní trhy. Skládá se ze tří logických úseků. První popisuje formy vstupu na trh ve výrobním odvětví. Autoři vysvětlují smluvní zajištění investičních projektů, zahraničních průmyslových zařízení, technického a výrobního inženýrství a těžby surovin. Vysvětlují také, jak uzavírat smlouvy o mezinárodním výrobním podílnictví, společném podnikání a přímém investování. Další část se zaměřuje na vstupy na zahraniční trhy v oblasti prodeje a distribuce. Autoři popisují metody přímého exportu a importu, skladování, zakládání vlastních dceřiných společností a přidružených společností, vytváření mezinárodních holdingových struktur, apod. V poslední části autoři píší o vstupu na zahraniční trhy v oblasti služeb. Popisují úlohu obchodních agentů, zasilatelských a logistických firem, finančních institucí a poskytovatelů poradenských a řídících služeb.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-87956-51-9

  • Number of pages

    206

  • Publisher name

    MUP Press

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book