Strategy of Entry of Companies to Foreign Markets
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F16%3AN0000091" target="_blank" >RIV/26482789:_____/16:N0000091 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategie vstupu firem na zahraniční trhy
Original language description
Hlavním cílem knihy je analyzovat, popsat a doporučit různé způsoby, jak může společnost expandovat na zahraniční trhy. V první kapitole autoři analyzují proces internacionalizace společností, jejich role v globálních hodnotových řetězcích, nové typy vztahů mezi dodavateli a distributory a způsoby řízení toků zboží, služeb a peněz v celosvětovém měřítku. Druhá část se zaměřuje na mezinárodní trhy z pohledu obchodních cyklů, makroekonomických ukazatelů a efektivity fiskální a měnové politiky. Ve střední části knihy jsou popsány charakteristiky různých trhů se zaměřením na základní, cyklické, sezónní a náhodné faktory, které ovlivňují nabídku a poptávku. Na základě mnoha příkladů jsou v kapitole rozebírány vztahy mezi výrobou, spotřebou, substitučními a komplementárními trhy. Tato část je důležitým pojítkem mezi obecnou ekonomickou teorií a praktickým chápáním podnikání. Závěrečná čtvrtá část poskytuje podrobný přehled o metodách a strategiích vstupu na mezinárodní trhy. Skládá se ze tří logických úseků. První popisuje formy vstupu na trh ve výrobním odvětví. Autoři vysvětlují smluvní zajištění investičních projektů, zahraničních průmyslových zařízení, technického a výrobního inženýrství a těžby surovin. Vysvětlují také, jak uzavírat smlouvy o mezinárodním výrobním podílnictví, společném podnikání a přímém investování. Další část se zaměřuje na vstupy na zahraniční trhy v oblasti prodeje a distribuce. Autoři popisují metody přímého exportu a importu, skladování, zakládání vlastních dceřiných společností a přidružených společností, vytváření mezinárodních holdingových struktur, apod. V poslední části autoři píší o vstupu na zahraniční trhy v oblasti služeb. Popisují úlohu obchodních agentů, zasilatelských a logistických firem, finančních institucí a poskytovatelů poradenských a řídících služeb.
Czech name
Strategie vstupu firem na zahraniční trhy
Czech description
Hlavním cílem knihy je analyzovat, popsat a doporučit různé způsoby, jak může společnost expandovat na zahraniční trhy. V první kapitole autoři analyzují proces internacionalizace společností, jejich role v globálních hodnotových řetězcích, nové typy vztahů mezi dodavateli a distributory a způsoby řízení toků zboží, služeb a peněz v celosvětovém měřítku. Druhá část se zaměřuje na mezinárodní trhy z pohledu obchodních cyklů, makroekonomických ukazatelů a efektivity fiskální a měnové politiky. Ve střední části knihy jsou popsány charakteristiky různých trhů se zaměřením na základní, cyklické, sezónní a náhodné faktory, které ovlivňují nabídku a poptávku. Na základě mnoha příkladů jsou v kapitole rozebírány vztahy mezi výrobou, spotřebou, substitučními a komplementárními trhy. Tato část je důležitým pojítkem mezi obecnou ekonomickou teorií a praktickým chápáním podnikání. Závěrečná čtvrtá část poskytuje podrobný přehled o metodách a strategiích vstupu na mezinárodní trhy. Skládá se ze tří logických úseků. První popisuje formy vstupu na trh ve výrobním odvětví. Autoři vysvětlují smluvní zajištění investičních projektů, zahraničních průmyslových zařízení, technického a výrobního inženýrství a těžby surovin. Vysvětlují také, jak uzavírat smlouvy o mezinárodním výrobním podílnictví, společném podnikání a přímém investování. Další část se zaměřuje na vstupy na zahraniční trhy v oblasti prodeje a distribuce. Autoři popisují metody přímého exportu a importu, skladování, zakládání vlastních dceřiných společností a přidružených společností, vytváření mezinárodních holdingových struktur, apod. V poslední části autoři píší o vstupu na zahraniční trhy v oblasti služeb. Popisují úlohu obchodních agentů, zasilatelských a logistických firem, finančních institucí a poskytovatelů poradenských a řídících služeb.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87956-51-9
Number of pages
206
Publisher name
MUP Press
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—