Instagram and Advertising Hidden in Recommendations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F21%3A10152234" target="_blank" >RIV/26482789:_____/21:10152234 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Instagram a reklama skrytá v doporučení
Original language description
Tento článek se zabývá skrytou reklamou v prostředí sociální sítě Instagram. Sociální síť Instagram totiž umožnila nový způsob komunikace reklamních sdělení formou osobních doporučení prostřednictvím influencerů. Tento způsob propagace produktů a služeb však nepřináší jen pozitiva, a proto se teoretická část článku zaměřuje jak na klady, tak na zápory influencer marketingu a představuje tento nový druh reklamy. Cílem tohoto článku nicméně je pomocí diskursivní analýzy ukázat odlišnost v pojetí správnosti označovat reklamní fotografie dvou skupin uživatelů sociální sítě Instagram, tedy influencerů i běžných uživatelů, a odborníků zabývajících se influencer marketingem. Předpokladem tohoto článku totiž je, že v současnosti existuje nesoulad uvedených diskursů v názorech na správnost označovat skrytě propagující fotografie na této sociální síti jako reklamní žánr.
Czech name
Instagram a reklama skrytá v doporučení
Czech description
Tento článek se zabývá skrytou reklamou v prostředí sociální sítě Instagram. Sociální síť Instagram totiž umožnila nový způsob komunikace reklamních sdělení formou osobních doporučení prostřednictvím influencerů. Tento způsob propagace produktů a služeb však nepřináší jen pozitiva, a proto se teoretická část článku zaměřuje jak na klady, tak na zápory influencer marketingu a představuje tento nový druh reklamy. Cílem tohoto článku nicméně je pomocí diskursivní analýzy ukázat odlišnost v pojetí správnosti označovat reklamní fotografie dvou skupin uživatelů sociální sítě Instagram, tedy influencerů i běžných uživatelů, a odborníků zabývajících se influencer marketingem. Předpokladem tohoto článku totiž je, že v současnosti existuje nesoulad uvedených diskursů v názorech na správnost označovat skrytě propagující fotografie na této sociální síti jako reklamní žánr.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů