Populism as a communication strategy: a case study of SPD and Tomio Okamura
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152330" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152330 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf" target="_blank" >https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96" target="_blank" >10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury
Original language description
Dnešní demokratické systémy čelí řadě výzev a problémů, z nichž mnohé vycházejí ze současných společenských nálad. Přestože se západní společnosti mohou těšit ze života v blahobytu, mnoho jejich občanů je nespokojeno, protože žijí v nejistotě, nebo dokonce ve strachu o svou budoucnost. Zavedené strany nejsou schopny účinně reagovat na tyto podněty a občané proto jsou nuceni hledat politické alternativy jinde. Populistické strany naopak dokáží se strachem účinně pracovat, díky čemuž je populismus na vzestupu v celé Evropě i v USA. Ačkoli se populismus obecně objevuje v komunikaci stran na obou koncích pravolevého politického spektra, ve většině případů je spojován s krajně pravicovými stranami. Klíčovým prvkem úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie, přičemž ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci se staly sociální sítě. Sociální sítě poskytly populistickým politikům možnost navázat bližší a levnější spojení s lidmi, a to včetně "nové" generace občanů, která se sociálními sítěmi již vyrostla. Kapitola se podrobněji věnuje českému stranickému systému, v němž tento prostor obsadila strana Svoboda a přímá demokracie v čele s Tomiem Okamurou. Hlavním cílem kapitoly je tedy analýza politické komunikace této strany a Tomia Okamury, zejména jejího obsahu a formy.
Czech name
Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury
Czech description
Dnešní demokratické systémy čelí řadě výzev a problémů, z nichž mnohé vycházejí ze současných společenských nálad. Přestože se západní společnosti mohou těšit ze života v blahobytu, mnoho jejich občanů je nespokojeno, protože žijí v nejistotě, nebo dokonce ve strachu o svou budoucnost. Zavedené strany nejsou schopny účinně reagovat na tyto podněty a občané proto jsou nuceni hledat politické alternativy jinde. Populistické strany naopak dokáží se strachem účinně pracovat, díky čemuž je populismus na vzestupu v celé Evropě i v USA. Ačkoli se populismus obecně objevuje v komunikaci stran na obou koncích pravolevého politického spektra, ve většině případů je spojován s krajně pravicovými stranami. Klíčovým prvkem úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie, přičemž ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci se staly sociální sítě. Sociální sítě poskytly populistickým politikům možnost navázat bližší a levnější spojení s lidmi, a to včetně "nové" generace občanů, která se sociálními sítěmi již vyrostla. Kapitola se podrobněji věnuje českému stranickému systému, v němž tento prostor obsadila strana Svoboda a přímá demokracie v čele s Tomiem Okamurou. Hlavním cílem kapitoly je tedy analýza politické komunikace této strany a Tomia Okamury, zejména jejího obsahu a formy.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Dyskursy polityczne w Polsce i Czechach po roku 1989: gatunki, strategie komunikacyjne, wizerunki medialne
ISBN
978-83-235-5476-9
Number of pages of the result
14
Pages from-to
83-96
Number of pages of the book
280
Publisher name
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Place of publication
Warszawa
UT code for WoS chapter
—