All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Populism as a communication strategy: a case study of SPD and Tomio Okamura

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152330" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152330 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf" target="_blank" >https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96" target="_blank" >10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury

  • Original language description

    Dnešní demokratické systémy čelí řadě výzev a problémů, z nichž mnohé vycházejí ze současných společenských nálad. Přestože se západní společnosti mohou těšit ze života v blahobytu, mnoho jejich občanů je nespokojeno, protože žijí v nejistotě, nebo dokonce ve strachu o svou budoucnost. Zavedené strany nejsou schopny účinně reagovat na tyto podněty a občané proto jsou nuceni hledat politické alternativy jinde. Populistické strany naopak dokáží se strachem účinně pracovat, díky čemuž je populismus na vzestupu v celé Evropě i v USA. Ačkoli se populismus obecně objevuje v komunikaci stran na obou koncích pravolevého politického spektra, ve většině případů je spojován s krajně pravicovými stranami. Klíčovým prvkem úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie, přičemž ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci se staly sociální sítě. Sociální sítě poskytly populistickým politikům možnost navázat bližší a levnější spojení s lidmi, a to včetně &quot;nové&quot; generace občanů, která se sociálními sítěmi již vyrostla. Kapitola se podrobněji věnuje českému stranickému systému, v němž tento prostor obsadila strana Svoboda a přímá demokracie v čele s Tomiem Okamurou. Hlavním cílem kapitoly je tedy analýza politické komunikace této strany a Tomia Okamury, zejména jejího obsahu a formy.

  • Czech name

    Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury

  • Czech description

    Dnešní demokratické systémy čelí řadě výzev a problémů, z nichž mnohé vycházejí ze současných společenských nálad. Přestože se západní společnosti mohou těšit ze života v blahobytu, mnoho jejich občanů je nespokojeno, protože žijí v nejistotě, nebo dokonce ve strachu o svou budoucnost. Zavedené strany nejsou schopny účinně reagovat na tyto podněty a občané proto jsou nuceni hledat politické alternativy jinde. Populistické strany naopak dokáží se strachem účinně pracovat, díky čemuž je populismus na vzestupu v celé Evropě i v USA. Ačkoli se populismus obecně objevuje v komunikaci stran na obou koncích pravolevého politického spektra, ve většině případů je spojován s krajně pravicovými stranami. Klíčovým prvkem úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie, přičemž ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci se staly sociální sítě. Sociální sítě poskytly populistickým politikům možnost navázat bližší a levnější spojení s lidmi, a to včetně &quot;nové&quot; generace občanů, která se sociálními sítěmi již vyrostla. Kapitola se podrobněji věnuje českému stranickému systému, v němž tento prostor obsadila strana Svoboda a přímá demokracie v čele s Tomiem Okamurou. Hlavním cílem kapitoly je tedy analýza politické komunikace této strany a Tomia Okamury, zejména jejího obsahu a formy.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Dyskursy polityczne w Polsce i Czechach po roku 1989: gatunki, strategie komunikacyjne, wizerunki medialne

  • ISBN

    978-83-235-5476-9

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    83-96

  • Number of pages of the book

    280

  • Publisher name

    Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Place of publication

    Warszawa

  • UT code for WoS chapter