Proven automatic robotic system technology for detecting surface defects on painted safety, technical and decorative parts for automotive industry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26510987%3A_____%2F23%3AN0000005" target="_blank" >RIV/26510987:_____/23:N0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověřená technologie automatického robotického systému pro kontrolu povrchových vad na lakovaných bezpečnostních, technických a dekorativních dílech pro automobilový průmysl
Original language description
V rámci projektu se nám podařilo vyvinout ověřenou technologii automatického systému pro detekci vad, která byla úspěšně otestována na dílech Bezel a airbagové krytky DAB MEB. Systém je založený na strojovém učení a technologii neuronových sítí, která nahradí v současnosti používanou metodu řízení kvality pomocí operátora, která je závislá na lidském faktoru. Dosažené výsledky automatického systému pro detekci vad splňují požadavky našich zákazníků na řízení kvality a technologie může být jednoznačně použita v reálném provozu. Hlavním důvodem úspěšné realizace je: • Nalezení vhodné kombinace kamer, objektivů a osvětlení včetně správně zvolených technologií a parametrů • Vývoj vlastního programu pro detekci vad na bázi strojového učení a neuronových sítí • Úspěšný proces trénování neuronové sítě, která je schopna autonomní kontroly dílů • Vývoj a realizace předsériové inspekční linky Řešení bylo úspěšně otestováno na předsériové inspekční lince, která bude v budoucnu rozšířena pro potřeby sériové výroby. Řešení je plně aplikovatelné na jakýkoliv další výrobek společnosti. Odhadovaný termín finalizace sériové inspekční linky je konec roku 2023.
Czech name
Ověřená technologie automatického robotického systému pro kontrolu povrchových vad na lakovaných bezpečnostních, technických a dekorativních dílech pro automobilový průmysl
Czech description
—
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20205 - Automation and control systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG20_321%2F0024718" target="_blank" >EG20_321/0024718: "Lynx" Automatic defect detention system</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Projekt Lynx
Numerical identification
—
Technical parameters
Analýza výsledku a závěr Aby byla zajištěna správná funkčnost předsériové inspekční linky, provedli jsme důkladné otestování a ověření. Jednalo se o využití dávky 100 kusů výrobků, která projde kontrolou jak naší aplikací, tak vyškoleným operátorem specializovaným na hodnocení těchto konkrétních dílů. Cílem je porovnat a analyzovat výsledky získané oběma testovacími metodami. Během testování byl každý díl nejprve posouzen detekčním systémem předsériové linky, který využívá vestavěné algoritmy a funkce k prozkoumání klíčových charakteristik a vlastností komponent. Současně operátor manuálně překontroloval stejnou sadu výrobků a vyhodnotil, zda se jedná o korektní nebo defektní kus. Pro své hodnocení využíval svých odborných znalostí a stanovených kritérií. Takto byly porovnány výsledky z inspekční stanice a operátora. Primárním kritériem pro hodnocení úspěšnosti naší aplikace je procento shody. Toto procento představuje podíl kusů, které byly strojem i operátorem správně označeny jako vyhovující nebo nevyhovující. Pokud procento shody překročí 90 %, znamená to, že aplikace funguje správně a je schopna přesně identifikovat defektní kusy. Pokud však procento shody klesne pod 90 %, naznačuje to, že aplikace vyžaduje další zdokonalení a vylepšení prostřednictvím hloubkového učení (Deep learning). Provedením tohoto komplexního procesu testování a ověřování jsme získali přehled o spolehlivosti naší aplikace. Porovnání výsledků mezi automatizovaným systémem a operátorem slouží jako měřítko pro hodnocení efektivity a přesnosti naší aplikace. Tato iterativní smyčka zpětné vazby umožňuje neustále zlepšovat a optimalizovat výkon stroje a zajistit jeho spolehlivost a efektivitu v reálných scénářích. Závěr: Po několika cyklech testování a učení se procento shody zvýšilo na 93 % (u dílu Bezel) a 91% (u airbagové krytky), což je velmi uspokojivý výsledek. Dosažená spolehlivost detekce defektního dílu (NOK dílu) je 0.97 u dílu Bezel a 0.96 u airbagové krytky MEB. Znamená to, že aplikace funguje spolehlivě, efektivně a je účinným nástrojem pro operace kontroly kvality.
Economical parameters
Hlavní ekonomický cíl tohoto projektu přímo souvisí se zvýšením kvality produktu. Díky vyšší spolehlivosti kontrolního procesu budou zákazníci společnosti DEMOAUTOPLAST s.r.o. preferovat její produkty oproti konkurenčním výrobkům. Dalším ekonomickým přínosem bude optimalizace využití operátorů, z nichž se v současnosti 50% věnuje kontrole kvality a 20% se zabývá manipulací ve výrobě. Díky nové technologii kontroly dílů bude možné přibližně 20% operátorů přesunout na práci s vyšší přidanou hodnotou. Také lze očekávat snížení nákladů za materiál v důsledku jeho efektivnějšího využití a snížení nákladů na řešení zákaznických reklamací a to až o 30% oproti současným nákladům. Okamžitá detekce vad v reálném čase nám poskytne vyhodnocení kvality vyrobených dílů v reálném čase a tak můžeme rychle reagovat v případě výroby defektních dílů (např. překonfigurovat výrobu dílů). Doba návratnosti investovaných výdajů do tohoto projektu (bez zohlednění nárůstu poptávky) byla vypočítaná na 16 měsíců.
Application category by cost
—
Owner IČO
26510987
Owner name
DEMOAUTOPLAST, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—