Development of welding procedures and robotic workcell aiding application of wear resistant materials
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26887207%3A_____%2F04%3A%230000001" target="_blank" >RIV/26887207:_____/04:#0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj technologie a robotického pracoviště pro nanášení otěruvzdorných materiálů
Original language description
V tramvajové dopravě je opotřebení v obloucích asi 3x větší než na přímých úsecích tratí, přičemž životnost paty kolejnice se pohybuje kolem 15 let. Z praxe je známo, že některé oblouky je nutné z důvodu opotřebení hlavy kolejnice měnit i každé tři roky.Výměna kolejnic i výhybek je náročná operace, jak časově , tak finančně, zvláště pokud je současně nutné vyzvednutí a opětovné uložení z panelů nebo z dlažby. Tyto skutečnosti nás utvrdily, že jsme na správné cestě a vyvinuli jsme potřebné komponenty nezbytné k automatickému navařováni kolejnic bez nutnosti jejich vyzvedávání. Testy nám potvrdily, že námi vytvořený statistický model věrně koresponduje s realitou a tím je umožněno robotické svařování přímo v terénu.
Czech name
Vývoj technologie a robotického pracoviště pro nanášení otěruvzdorných materiálů
Czech description
V tramvajové dopravě je opotřebení v obloucích asi 3x větší než na přímých úsecích tratí, přičemž životnost paty kolejnice se pohybuje kolem 15 let. Z praxe je známo, že některé oblouky je nutné z důvodu opotřebení hlavy kolejnice měnit i každé tři roky.Výměna kolejnic i výhybek je náročná operace, jak časově , tak finančně, zvláště pokud je současně nutné vyzvednutí a opětovné uložení z panelů nebo z dlažby. Tyto skutečnosti nás utvrdily, že jsme na správné cestě a vyvinuli jsme potřebné komponenty nezbytné k automatickému navařováni kolejnic bez nutnosti jejich vyzvedávání. Testy nám potvrdily, že námi vytvořený statistický model věrně koresponduje s realitou a tím je umožněno robotické svařování přímo v terénu.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
JK - Corrosion and material surfaces
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OE118" target="_blank" >OE118: Lifetime extension of mechanical components</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
RAIL WALKER a RAIL HOPPER
Numerical identification
—
Technical parameters
Navařování bez předehřevu technologií navařováním automatem pod tavidlem s vysokou přesností v tolerancích 0+1 mm
Economical parameters
Roční zvýšení zisku o cca 12% a rozšíření exportu i do Maďarska, na Ukrajinu a do Velké Británie
Application category by cost
—
Owner IČO
26887207
Owner name
CANADA ENGINEERING s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—