Smart City – battery storage
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26916622%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/26916622:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Smart City – bateriové úložiště
Original language description
Cílem projektu byl výzkum a vývoj inteligentního osvětlení dopravního značení a zároveň výzkum a vývoj v oblasti sběru a vyhodnocení dopravních dat za účelem zvyšování bezpečnosti na silnicích. Na projektu pracoval příjemce s partnerem projektu APL Expert s.r.o. Projekt byl zaměřen na využití nejmodernějších ICT řešení v souladu s aktuálním trendem budování konceptu Smart Cities. Výsledkem je inteligentní osvětlení, které umí na základě vyhodnocení situace použít různé tóny barev a další funkce (např. blikání či podsvícení okolí). Osvětlení může být použito u dopravních značek, zastávek autobusů, tramvají, trolejbusů a jejich jízdních řádů či u informačních ploch. Systém je schopen informovat řidiče a generovat aktuální informace o dopravě, data je možné exportovat pro účely tzv. telemetrie. Sběr a vyhodnocování dat o dopravních podmínkách a provozu je realizován centrálně na vzdáleném serveru, kam jsou data zasílána. Přístup k datům je umožněn městům, dopravním společnostem, dopravním podnikům, společnostem řízených státem s dohledem nad dopravní infrastrukturou. Uživatelé mají k dispozici data v reálném čase, a to nejen o stavu dopravy a pohybu chodců, ale také o okolních podmínkách (teplota, vlhkost, okolní jas). Inteligentní dopravní značka posílá zároveň provozní data o sobě samé (např. stav baterií, využití fotovoltaiky, stav komunikace). Výstup projektu tvoří 1 prototyp softwaru (cloudové řešení) a 6 prototypů hardwaru – prototyp LED osvětlení, prototyp bateriového úložiště, prototyp fotovoltaického článku, prototyp řídící elektroniky, prototyp komunikačních modulů a prototyp technického provedení (tvarové konstrukce). Kombinací těchto prvků vzniklo unikátní inteligentní osvětlení, které nejenže zefektivňuje viditelnost dopravních značek a důležitých dopravních sdělení, ale díky zabudování senzorů v HW prvku jsou značky schopny samy vyhodnocovat okolní prostředí. Prototyp baterie je komplexní nabíjecí systém vyvinutý na základě baterie LiFePO4, do nějž byla rovněž zabudována vlastní elektronika, která řídí nabíjení a je tedy méně náročná na nabíjecí obvod řídící elektroniky. Výsledkem je komplexní, inovativní bateriový napájecí systém sloužící k uchování elektrické energie získané ze solárních článků.
Czech name
Smart City – bateriové úložiště
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG17_176%2F0014615" target="_blank" >EG17_176/0014615: Intelligent lighting of traffic signs</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Smart City – bateriové úložiště
Numerical identification
—
Technical parameters
Prototyp bateriového úložiště je určen k akumulaci elektrické energie získané z fotovoltaického panelu nebo z distribuční elektrické sítě. Prototyp obsahuje sadu akumulátorů připojených k řídící elektronice, která řídí jejich nabíjení a vybíjení. Prototyp bateriového úložiště rovněž obsahuje informace o aktuálním stavu napětí a dostupné kapacity. Základem bateriového úložiště je baterie LiFePO4 s následující technickou specifikací: jmenovité napětí 12,8 V; jmenovitá kapacita 10 Ah (+25 °C;) energie 128 Wh; vnitřní odpor: ≤ 50 mΩ; maximální nabíjecí napětí 10 V; trvalý vybíjecí proud 20 A; maximální vybíjecí proud (3 s) 45 A; počet cyklů 6500 (50 % D.O.D.); nabíjecí napětí 14,6 V; pracovní teplota nabíjení: 0 °C ~ 45 °C; pracovní teplota vybíjení: -20 °C ~ 55 °C; d x š x v 151 x 65 x 102 mm; hmotnost ca 0,90kg. Výsledný prototyp baterie je z pohledu bezpečnosti vyhovující. Materiál pouzdra je ABS se samozhášivou složkou (UL94-HB). Při vzniku požáru tedy materiál nehoří plamenem a je schopen se sám zhasit. Baterie je i při deformaci pouzdra velice bezpečná a nevzplane.
Economical parameters
Kompletní řešení bude nabízeno ve výběrových řízeních dopravním podnikům, státním organizacím či obcím. Vzhledem k inovacím a modernizaci řešení se předpokládá velký zájem u dopravních podniků v ČR a SR a vzhledem ke konkurenceschopné nabízené ceně i na zahraničních trzích v Evropě. Podpůrnými marketingovými nástroji bude prezentace na stránkách www.iisign.cz, zveřejňování pozitivních referencí z úspěšně realizovaných projektů ve městech, oslovení obcí a dopravních podniků v ČR s možností zlepšit dopravní informovanost na vozovkách, účast na veletrzích či prezentace řešení v zahraničí dle předem zjištěných nejvhodnějších marketingových postupů dle dané ekonomiky a pravidel dané země pro soutěžení podobných veřejných zakázek. Přínosy je posunutí činností příjemce do kategorie s vyšší technologickou úrovní, rozšíření portfolia, upevnění pozice na trhu, udržení konkurenceschopnosti, zvýšení tržeb a obratu, rozvoj spolupráce v oblasti VaV s vědeckovýzkumnými organizacemi či spolupráce s BESIP a Policií ČR.
Application category by cost
—
Owner IČO
26916622
Owner name
Compactive, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—