Wine tourism in the context of the tourism development in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F15%3A%230000097" target="_blank" >RIV/26968631:_____/15:#0000097 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vinařská turistika v kontextu rozvoje cestovního ruchu v České republice
Original language description
Cílem příspěvku je shrnout základní aspekty rozvoje vinařské turistiky v České republice. Vinařská turistika se v poslední době stává oblíbenou formou využívání volného času a poznávání navštívené lokality. Pro splnění cíle byly využity statistiky Vinařského fondu z let 2007, 2008 a 2012 a následný průzkum z roku 2014, který byl realizován autorkami příspěvku. Tento průzkum měl celorepublikový dosah, stejně jako průzkumy Vinařského fondu, a jeho cílem bylo zjistit, jaké spotřební zvyklosti jsou charakteristické pro zákazníky vinařského průmyslu, přičemž jedna z částí byla zaměřena přímo na vinařskou turistiku. Dále byly rovněž využity odborné výzkumy zahraničních autorů zabývajících se touto problematikou. Mezi nejoblíbenější formy vinařské turistiky vČeské republice patří především návštěva festivalů vína, spojení gastronomie a ochutnávek vína či návštěva vinných sklepů malých vinařů. Spojení cestovního ruchu a vinařství má pak v důsledku vliv také na spotřební chování zákazníků na t
Czech name
Vinařská turistika v kontextu rozvoje cestovního ruchu v České republice
Czech description
Cílem příspěvku je shrnout základní aspekty rozvoje vinařské turistiky v České republice. Vinařská turistika se v poslední době stává oblíbenou formou využívání volného času a poznávání navštívené lokality. Pro splnění cíle byly využity statistiky Vinařského fondu z let 2007, 2008 a 2012 a následný průzkum z roku 2014, který byl realizován autorkami příspěvku. Tento průzkum měl celorepublikový dosah, stejně jako průzkumy Vinařského fondu, a jeho cílem bylo zjistit, jaké spotřební zvyklosti jsou charakteristické pro zákazníky vinařského průmyslu, přičemž jedna z částí byla zaměřena přímo na vinařskou turistiku. Dále byly rovněž využity odborné výzkumy zahraničních autorů zabývajících se touto problematikou. Mezi nejoblíbenější formy vinařské turistiky vČeské republice patří především návštěva festivalů vína, spojení gastronomie a ochutnávek vína či návštěva vinných sklepů malých vinařů. Spojení cestovního ruchu a vinařství má pak v důsledku vliv také na spotřební chování zákazníků na t
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy 2015
ISBN
9788087314760
ISSN
2336-7431
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
188-196
Publisher name
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, s.r.o.
Place of publication
Znojmo, CZ
Event location
Znojmo, CZ
Event date
Jan 1, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—