Social and Pedagogical Specifics of the Senior Educational Program Realization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F11%3A%230000046" target="_blank" >RIV/27132781:_____/11:#0000046 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociopedagogická specifika realizace edukačních programů pro seniory
Original language description
Studie navazuje na příspěvek věnovaný problematice využití autority sociálních pracovníků při realizaci edukačních programů pro seniory. Autorita vychovatelů pro motivaci seniorů k zapojení do vhodných oblastí nestačí, je proto nutné využívat i vlivu okolního prostředí. V příspěvku je zaměřena pozornost na možnosti využití rodiny při edukaci seniora (zvláště seniora umístěného v domě s pečovatelskou službou), včetně výsledků praktického šetření zaměřeného na míru sociálních kontaktů seniorů s původní rodinou. V této souvislosti je v textu zaměřena pozornost i na oblast motivace vzdělávání seniorů k využívání nabídek edukačních a preventivních programů, podporu pochopení významu těchto programů z hlediska udržení dostatečné kvality života a soběstačnosti a na možnosti využívání autority rodiny v tomto procesu.
Czech name
Sociopedagogická specifika realizace edukačních programů pro seniory
Czech description
Studie navazuje na příspěvek věnovaný problematice využití autority sociálních pracovníků při realizaci edukačních programů pro seniory. Autorita vychovatelů pro motivaci seniorů k zapojení do vhodných oblastí nestačí, je proto nutné využívat i vlivu okolního prostředí. V příspěvku je zaměřena pozornost na možnosti využití rodiny při edukaci seniora (zvláště seniora umístěného v domě s pečovatelskou službou), včetně výsledků praktického šetření zaměřeného na míru sociálních kontaktů seniorů s původní rodinou. V této souvislosti je v textu zaměřena pozornost i na oblast motivace vzdělávání seniorů k využívání nabídek edukačních a preventivních programů, podporu pochopení významu těchto programů z hlediska udržení dostatečné kvality života a soběstačnosti a na možnosti využívání autority rodiny v tomto procesu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
22-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—