Peer programs as a form of school mediation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000058" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000058 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vrstevnické programy jako forma školní mediace
Original language description
Mediace ve škole je jedním z prostředků jak řešit řadu obtíží ? v komunikaci mezi učiteli a rodiči, mezi učiteli navzájem, mezi učiteli i žáky. Své velmi podstatné místo ve školní mediaci mají vrstevnické programy, které využívají nabývajícího významu vrstevníka v životě jedince i sociální skupiny. Součástí kapitoly je prezentace výsledků průzkumů zaměřených na preference sociálních interakcí dětí mladšího školního věku, které ukazují, že vliv vrstevníků se stává podstatným již pro kategorii mladšího školního věku a zároveň u této věkové kategorie dochází k výraznému poklesu autority učitele. Dále se text věnuje oblasti diagnostiky vhodné osobnosti pro zapojení do vrstevnických programů a oblasti školení a následné péče o peer mediátory.
Czech name
Vrstevnické programy jako forma školní mediace
Czech description
Mediace ve škole je jedním z prostředků jak řešit řadu obtíží ? v komunikaci mezi učiteli a rodiči, mezi učiteli navzájem, mezi učiteli i žáky. Své velmi podstatné místo ve školní mediaci mají vrstevnické programy, které využívají nabývajícího významu vrstevníka v životě jedince i sociální skupiny. Součástí kapitoly je prezentace výsledků průzkumů zaměřených na preference sociálních interakcí dětí mladšího školního věku, které ukazují, že vliv vrstevníků se stává podstatným již pro kategorii mladšího školního věku a zároveň u této věkové kategorie dochází k výraznému poklesu autority učitele. Dále se text věnuje oblasti diagnostiky vhodné osobnosti pro zapojení do vrstevnických programů a oblasti školení a následné péče o peer mediátory.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Mediace a možnosti využití v praxi
ISBN
978-80-247-4109-3
Number of pages of the result
15
Pages from-to
379-394
Number of pages of the book
512
Publisher name
Grada Publishing
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—