THE SIGNIFICATION OF EDUCATIONAIL PROGRAMS FOR ELDERLY IN PREVENTION OF ACTIVE AGING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000059" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000059 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VÝZNAM EDUKAČNÍCH PROGRAMŮ PRO SENIORY V PREVENCI AKTIVNÍHO STÁŘÍ
Original language description
Při realizaci preventivních edukačních programů pro seniory je nutné uvažovat jejich smysluplnost a zacílení na vhodnou cílovou skupinu ve vhodném období. Aby programy plnily dostatečný mobilizační efekt lidského potenciálu v seniorském věku, je třeba tyto programy cíleně nabízet již lidem v době střední dospělosti. U programů zacílených přímo na seniory je nutné věnovat pozornost rovněž jedincům, kteří jsou i ve vyšším věku tělesně i psychicky ve velmi dobré kondici. Cíleně, během všech fází života, jenutné věnovat pozornost edukaci k osvojení pozitivní individuální filozofie, podpoře aktivního životního stylu, osvojení kompetencí k rozhodování a převzetí odpovědnosti za své individuální volby, získání dovedností k překonávání náročných životních situací a vyrovnávání se s nimi. Součástí příspěvku je hodnocení průzkumu, který ve skupině dospělých a seniorů sleduje, jak jsou preventivní aktivity v těchto cílových skupinách s ohledem na podporu aktivního stáří a subjektivního pojetí kv
Czech name
VÝZNAM EDUKAČNÍCH PROGRAMŮ PRO SENIORY V PREVENCI AKTIVNÍHO STÁŘÍ
Czech description
Při realizaci preventivních edukačních programů pro seniory je nutné uvažovat jejich smysluplnost a zacílení na vhodnou cílovou skupinu ve vhodném období. Aby programy plnily dostatečný mobilizační efekt lidského potenciálu v seniorském věku, je třeba tyto programy cíleně nabízet již lidem v době střední dospělosti. U programů zacílených přímo na seniory je nutné věnovat pozornost rovněž jedincům, kteří jsou i ve vyšším věku tělesně i psychicky ve velmi dobré kondici. Cíleně, během všech fází života, jenutné věnovat pozornost edukaci k osvojení pozitivní individuální filozofie, podpoře aktivního životního stylu, osvojení kompetencí k rozhodování a převzetí odpovědnosti za své individuální volby, získání dovedností k překonávání náročných životních situací a vyrovnávání se s nimi. Součástí příspěvku je hodnocení průzkumu, který ve skupině dospělých a seniorů sleduje, jak jsou preventivní aktivity v těchto cílových skupinách s ohledem na podporu aktivního stáří a subjektivního pojetí kv
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vybrané trendy celoživotního učení v České republice a dalších státech Evropské unie
ISBN
978-80-7375-883-7
Number of pages of the result
5
Pages from-to
251-256
Number of pages of the book
275
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—