All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflection about the relationship of certain aspects of sport pedagogy and experiential education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F16%3AN0000029" target="_blank" >RIV/27132781:_____/16:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.palestra.cz/zp/vystupy/Benefity.pdf" target="_blank" >http://www.palestra.cz/zp/vystupy/Benefity.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úvaha o vztahu některých aspektů pedagogiky sportu a zážitkové pedagogiky

  • Original language description

    Znovu připomeneme charakteristiku výchovy (J. Pelikán 2009), která při ovlivňování osobnostního rozvoje preferuje nepřímé pedagogické působení, ve kterém se podněcuje prožitek vychovávaného a proces vytváření jeho vlastních osobních zkušeností. Z tohoto pohledu se snažíme posoudit souvislosti mezi některými subdisciplínami pedagogiky sportu a zážitkovou pedagogikou, která může být chápána také jako „široký výchovný proud a specifická pedagogická reflexe se zaměřením na prožitek a hru“ (Jirásek, Svododa 2015). Poukážeme také na současné i dřívější přístupy, které se v tělesné výchově či rekreačním sportu orientují na bezprostřední a individuální prožívání pohybové či sportovní aktivity žáků (např. inner skiing, Selbstbestimmtes Lernen, nonlinear pedagogy). Pokusíme se posoudit, jak se vlastně v české koncepci prolínají role tělovýchovného pedagoga a zážitkově-pedagogického instruktora.

  • Czech name

    Úvaha o vztahu některých aspektů pedagogiky sportu a zážitkové pedagogiky

  • Czech description

    Znovu připomeneme charakteristiku výchovy (J. Pelikán 2009), která při ovlivňování osobnostního rozvoje preferuje nepřímé pedagogické působení, ve kterém se podněcuje prožitek vychovávaného a proces vytváření jeho vlastních osobních zkušeností. Z tohoto pohledu se snažíme posoudit souvislosti mezi některými subdisciplínami pedagogiky sportu a zážitkovou pedagogikou, která může být chápána také jako „široký výchovný proud a specifická pedagogická reflexe se zaměřením na prožitek a hru“ (Jirásek, Svododa 2015). Poukážeme také na současné i dřívější přístupy, které se v tělesné výchově či rekreačním sportu orientují na bezprostřední a individuální prožívání pohybové či sportovní aktivity žáků (např. inner skiing, Selbstbestimmtes Lernen, nonlinear pedagogy). Pokusíme se posoudit, jak se vlastně v české koncepci prolínají role tělovýchovného pedagoga a zážitkově-pedagogického instruktora.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Benefity využití sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech

  • ISBN

    978-80-87723-30-2

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

    190-203

  • Number of pages of the book

    340

  • Publisher name

    Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter