All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of the Influence of Experiential Pedagogy on the Value Orientation of Children and Youth

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63574299" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63574299 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1zLk7r80i3T_ZtzeGOl13igfHAZcicgfU/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1zLk7r80i3T_ZtzeGOl13igfHAZcicgfU/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza vlivu zážitkové pedagogiky na hodnotovou orientaci dětí a mládeže

  • Original language description

    Cílem práce je objasnit význam uvědomění si životního smyslu, vysvětlit jeho úzkou spojitost s utvářením hodnotové orientace jedince, s vazbou na vzdělávací obsahy, výchovné cíle a metody jejich dosažení. Člověk neustále hodnotí prožívaný svět kolem sebe a uvnitř sebe, vyjadřuje svá stanoviska ve formě uznání, úcty, lásky či kritiky, nesouhlasu, odmítnutí. Každá prožívaná skutečnost je založena na individuálním vnímání, jež je spojeno s vytvářením postojů a s otázkami: Co je hodnotné? Co je třeba činit? Samotné hodnocení a volba hodnoty bývají zpravidla regulovány vnitřními mechanismy prospěšného chování nebo mravní povinnosti. Významným pedagogickým směrem, jenž je založen na důkladné sebereflexi a zároveň čerpá z výchovného efektu prožitku, zkušenosti a zážitku, je zážitková pedagogika. Prostřednictvím hry lze docílit výrazné aktivizace duševní i tělesné činnosti dětí, při hře rozvíjíme socializační efekt, etické cítění, spolupráci, kreativitu, vytváříme a modelujeme pro děti situace, které mají řešit a v nichž musí reagovat, situace, které je v budoucnosti očekávají. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má zážitková pedagogika na hodnotovou orientaci dětí a mládeže. Hlavním záměrem práce je objasnit význam zážitkové pedagogiky pro všestranný růst osobnosti, objevit účinné výchovné metody, směřující.

  • Czech name

    Analýza vlivu zážitkové pedagogiky na hodnotovou orientaci dětí a mládeže

  • Czech description

    Cílem práce je objasnit význam uvědomění si životního smyslu, vysvětlit jeho úzkou spojitost s utvářením hodnotové orientace jedince, s vazbou na vzdělávací obsahy, výchovné cíle a metody jejich dosažení. Člověk neustále hodnotí prožívaný svět kolem sebe a uvnitř sebe, vyjadřuje svá stanoviska ve formě uznání, úcty, lásky či kritiky, nesouhlasu, odmítnutí. Každá prožívaná skutečnost je založena na individuálním vnímání, jež je spojeno s vytvářením postojů a s otázkami: Co je hodnotné? Co je třeba činit? Samotné hodnocení a volba hodnoty bývají zpravidla regulovány vnitřními mechanismy prospěšného chování nebo mravní povinnosti. Významným pedagogickým směrem, jenž je založen na důkladné sebereflexi a zároveň čerpá z výchovného efektu prožitku, zkušenosti a zážitku, je zážitková pedagogika. Prostřednictvím hry lze docílit výrazné aktivizace duševní i tělesné činnosti dětí, při hře rozvíjíme socializační efekt, etické cítění, spolupráci, kreativitu, vytváříme a modelujeme pro děti situace, které mají řešit a v nichž musí reagovat, situace, které je v budoucnosti očekávají. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má zážitková pedagogika na hodnotovou orientaci dětí a mládeže. Hlavním záměrem práce je objasnit význam zážitkové pedagogiky pro všestranný růst osobnosti, objevit účinné výchovné metody, směřující.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Prožitek jako součást edukačních a psychosociálních přístupů

  • ISBN

    978-80-88462-44-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    128-145

  • Publisher name

    Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r. o.

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 3, 2022

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article