Peer tutoring as a strategy to promote reading
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F17%3AN0000017" target="_blank" >RIV/27132781:_____/17:N0000017 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/22017-2/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/22017-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Original language description
Peer tutoring (čtenářský tutoring) nabízí jednu z efektivních možností podpory pozitivního postoje k četbě u žáků základní školy a k rozvoji jejich čtenářských kompetencí. Při rozvíjení pozitivního vztahu žáků k četbě (resp. i při zvyšování čtenářské gramotnosti) lze využít tří základních modelů, které se liší povahou spolupráce žáků. V praxi se lze setkat s třemi základními modely – modelem asymetrickým, modelem kooperujících skupin záměrně vytvořených a skupin přirozeně vznikajících. Cílem příspěvku je analyzovat edukační význam vrstevnického tutoringu v tzv. asymetrické variantě čtenářského tutoringu v praxi, a to ve dvou základních verzích, s nimiž se lze při realizaci setkat. Součástí studie je rovněž analýza názorů samotných žáků na tuto formu edukační práce.
Czech name
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Czech description
Peer tutoring (čtenářský tutoring) nabízí jednu z efektivních možností podpory pozitivního postoje k četbě u žáků základní školy a k rozvoji jejich čtenářských kompetencí. Při rozvíjení pozitivního vztahu žáků k četbě (resp. i při zvyšování čtenářské gramotnosti) lze využít tří základních modelů, které se liší povahou spolupráce žáků. V praxi se lze setkat s třemi základními modely – modelem asymetrickým, modelem kooperujících skupin záměrně vytvořených a skupin přirozeně vznikajících. Cílem příspěvku je analyzovat edukační význam vrstevnického tutoringu v tzv. asymetrické variantě čtenářského tutoringu v praxi, a to ve dvou základních verzích, s nimiž se lze při realizaci setkat. Součástí studie je rovněž analýza názorů samotných žáků na tuto formu edukační práce.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání.
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
79-97
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—