All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Peer tutoring as a strategy to promote reading

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F17%3AN0000017" target="_blank" >RIV/27132781:_____/17:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/22017-2/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/22017-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • Original language description

    Peer tutoring (čtenářský tutoring) nabízí jednu z efektivních možností podpory pozitivního postoje k četbě u žáků základní školy a k rozvoji jejich čtenářských kompetencí. Při rozvíjení pozitivního vztahu žáků k četbě (resp. i při zvyšování čtenářské gramotnosti) lze využít tří základních modelů, které se liší povahou spolupráce žáků. V praxi se lze setkat s třemi základními modely – modelem asymetrickým, modelem kooperujících skupin záměrně vytvořených a skupin přirozeně vznikajících. Cílem příspěvku je analyzovat edukační význam vrstevnického tutoringu v tzv. asymetrické variantě čtenářského tutoringu v praxi, a to ve dvou základních verzích, s nimiž se lze při realizaci setkat. Součástí studie je rovněž analýza názorů samotných žáků na tuto formu edukační práce.

  • Czech name

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • Czech description

    Peer tutoring (čtenářský tutoring) nabízí jednu z efektivních možností podpory pozitivního postoje k četbě u žáků základní školy a k rozvoji jejich čtenářských kompetencí. Při rozvíjení pozitivního vztahu žáků k četbě (resp. i při zvyšování čtenářské gramotnosti) lze využít tří základních modelů, které se liší povahou spolupráce žáků. V praxi se lze setkat s třemi základními modely – modelem asymetrickým, modelem kooperujících skupin záměrně vytvořených a skupin přirozeně vznikajících. Cílem příspěvku je analyzovat edukační význam vrstevnického tutoringu v tzv. asymetrické variantě čtenářského tutoringu v praxi, a to ve dvou základních verzích, s nimiž se lze při realizaci setkat. Součástí studie je rovněž analýza názorů samotných žáků na tuto formu edukační práce.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání.

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    79-97

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database