Bi-Parametric Acceleration Monitoring Unit MUL1
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27174841%3A_____%2F13%3AADATO001" target="_blank" >RIV/27174841:_____/13:ADATO001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.let.cz" target="_blank" >http://www.let.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1
Original language description
Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1 je kompaktní elektronický přístroj, který se montuje do chráněného prostoru letounu v souladu s kódem odolnosti [B4X]BAB[SM]XXXXXXXBBBAVBXXXX dle RTCA/DO-160D. Po zapnutí palubní sítě proběhne test přístroje, je spuštěn čas měření letu a cyklicky je testován stav spínače S1 (funkce motorů) a S2 (funkce příďového podvozku). Přístroj zaznamenává jednak kumulovaný letový čas (od nadzvednutí po dosednutí) a rovněž tak zaznamenává i čas každého letu od zapnutí do vypnutí palubní sítě. Činnost přístroje je signalizována LED diodou umístěnou na středním panelu v pilotní kabině. Přístroj MUL1 zaznamenává lokální extrémy ze dvou současně měřicích akcelerometrů X1 a X2 a stanovuje a zapisuje i jejich průměrnou hodnotu (v přístroji jsou instalovány dva nezávislé akcelerometry). Započítány jsou všechny maximální či minimální hodnoty násobků, po kterých následoval pokles či vzestup aktuální hodnoty zrychlení o hodnotu nastavenou parametrem hystereze H.
Czech name
Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1
Czech description
Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1 je kompaktní elektronický přístroj, který se montuje do chráněného prostoru letounu v souladu s kódem odolnosti [B4X]BAB[SM]XXXXXXXBBBAVBXXXX dle RTCA/DO-160D. Po zapnutí palubní sítě proběhne test přístroje, je spuštěn čas měření letu a cyklicky je testován stav spínače S1 (funkce motorů) a S2 (funkce příďového podvozku). Přístroj zaznamenává jednak kumulovaný letový čas (od nadzvednutí po dosednutí) a rovněž tak zaznamenává i čas každého letu od zapnutí do vypnutí palubní sítě. Činnost přístroje je signalizována LED diodou umístěnou na středním panelu v pilotní kabině. Přístroj MUL1 zaznamenává lokální extrémy ze dvou současně měřicích akcelerometrů X1 a X2 a stanovuje a zapisuje i jejich průměrnou hodnotu (v přístroji jsou instalovány dva nezávislé akcelerometry). Započítány jsou všechny maximální či minimální hodnoty násobků, po kterých následoval pokles či vzestup aktuální hodnoty zrychlení o hodnotu nastavenou parametrem hystereze H.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F475" target="_blank" >FR-TI1/475: *Project ADATO - Application of the damage tolerance philosophy for service life extension of small transport aircraft airframe</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
MUL1
Numerical identification
—
Technical parameters
Přístroj slouží k záznamu vertikálního násobku v těžišti letounu. Registrované parametry: - typ letounu - výrobní číslo letounu - poznávací značku letounu - počet letových hodin z letové fáze - počet přistání. Výstupní soubory jsou: - matice četností přechodů mezi jednotlivými třídami hodnot lokálních extrémů vertikálního násobku z letové fáze - kontinuální měření a záznam vertikálního násobku v těžišti letounu pro pozemní i letovou fázi - historie změn parametrů přístroje. Znemožněno: - změnit hodnotuhystereze H (hodnota hystereze udává verzi přístroje); - jakékoliv manipulování se změřenými daty (data jsou zakódována). Hmotnost: maximálně 310 g Rozměry: 39 x 80 x 35 (mm) Spotřeba: maximálně 5 W Odolnost proti ohni: samozhášivý materiál Pracovní teplota: ?50°C až +50°C Výška letu: do 7260 m (25 000 ft) Hodnota násobků: rozsah: -5.00 až +5.00. Smlouva o využití výsledků výzkumu a vývoje 2011/FR-TI1/475 z 20.12.2011. Ing. M. Sapáková, marcela.sapakova@let.cz, tel. 725 570 901.
Economical parameters
Ve srovnání s rokem 2011 došlo k navýšení objemu prodaných letounů v roce 2013 o 8 kusů.
Application category by cost
—
Owner IČO
27174841
Owner name
Aircraft Industries, a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—