Methodology for determining dynamic fleet composition on the roads in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27181278%3A_____%2F17%3AN0000004" target="_blank" >RIV/27181278:_____/17:N0000004 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://atem.cz/vozovy_park.php" target="_blank" >http://atem.cz/vozovy_park.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika pro určení dynamické skladby vozového parku na komunikacích v České republice
Original language description
Metodika je zaměřena na určení stávající skladby vozového parku na komunikacích z hlediska jejich emisních parametrů. Pro libovolný silniční či dálniční úsek umožňuje určit zastoupení vozidel v rozdělení podle jejich kategorie, typu paliva a emisní normy, kterou daná vozidla splňují. Stanovení je provedeno na základě charakteru dané komunikace a okolního území. Dle navržených postupů je nejprve samostatně určeno složení vozidel registrovaných v ČR a v zahraničí. V případě českých vozidel se vychází z dopravních průzkumů, s následným propojením výsledků průzkumů na data Centrálního registru vozidel. U zahraničních automobilů se vychází z analýzy výstupů mýtného systému a z databáze dopravní nehodovosti. Syntézou obou částí lze pak získat výslednou skladbu vozového parku pro daný úsek komunikace.
Czech name
Metodika pro určení dynamické skladby vozového parku na komunikacích v České republice
Czech description
Metodika je zaměřena na určení stávající skladby vozového parku na komunikacích z hlediska jejich emisních parametrů. Pro libovolný silniční či dálniční úsek umožňuje určit zastoupení vozidel v rozdělení podle jejich kategorie, typu paliva a emisní normy, kterou daná vozidla splňují. Stanovení je provedeno na základě charakteru dané komunikace a okolního území. Dle navržených postupů je nejprve samostatně určeno složení vozidel registrovaných v ČR a v zahraničí. V případě českých vozidel se vychází z dopravních průzkumů, s následným propojením výsledků průzkumů na data Centrálního registru vozidel. U zahraničních automobilů se vychází z analýzy výstupů mýtného systému a z databáze dopravní nehodovosti. Syntézou obou částí lze pak získat výslednou skladbu vozového parku pro daný úsek komunikace.
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
10509 - Meteorology and atmospheric sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04021566" target="_blank" >TA04021566: Supplement of missing data of dynamic fleet composition for the purpose of emissions from road transport modeling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Vozovy_park_2015
Regulation ID
—
Technical parameters
Metodické a výpočetní postupy pro určení stávající skladby vozového parku na komunikacích v ČR z hlediska jejich emisních parametrů jsou implementovány v softwarové aplikaci Vozový park 2015. info: e-mail: atem@atem.cz, tel.: 241 494 425
Economical parameters
Dojde k úsporám nákladů na realizaci opatření ke snížení vlivu dopravních staveb na kvalitu ovzduší, úsporám na straně přípravných prací, usnadnění procesu projektové přípravy staveb a snížení externích nákladů z expozice obyvatel znečišťujícím látkám.
Certification body designation
Ministerstvo životního prostředí, Odbor ochrany ovzduší, odd. kvality ovzduší, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů