Competency-based teaching for paramedic and general nurse study programmes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra
Original language description
Kapitola "Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra" se zaměřuje na kompetenční vzdělávání, které se odvíjí od jasně definovaných cílů. Studenti postupují vlastním tempem a prokazují splnění konkrétních kompetencí, což zajišťuje efektivní přípravu na jejich budoucí praxi. Definice a cíle: Kompetenční vzdělávání stanovuje hmatatelné výsledky, které studenti musí dosáhnout pro úspěšné zakončení kurzu. Na rozdíl od tradičního testování zahrnuje osvojení praktických dovedností, nikoli jen znalostí. Flexibilita: Studenti mohou věnovat více času obtížnějším oblastem a rychleji postupovat v oblastech, které zvládají snadno. Příklady kompetencí: Například u zdravotnického záchranáře může jít o schopnost analyzovat rozhovor s pacientem a diagnostikovat možné nemoci. Koncepce českého prostředí: Nová Koncepce ošetřovatelství schválená Ministerstvem zdravotnictví ČR zdůrazňuje význam kvalitní vzdělávací struktury a praxe, která podporuje spolupráci mezi všemi aktéry. Text zdůrazňuje, že kompetenční vzdělávání poskytuje studentům reálné, uplatnitelné dovednosti a zároveň flexibilitu v jejich vzdělávací cestě. Je postaveno na moderních metodách a podporuje jak osobní růst studentů, tak profesionalizaci nelékařských zdravotnických oborů.
Czech name
Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra
Czech description
—
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Personal learning environment of higher education medical students</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.
ISBN
978-80-86302-66-9
Number of pages of the result
7
Pages from-to
8-14
Number of pages of the book
172
Publisher name
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—