Applying the VIM Model on Valuing Brands with Negative Impact on Consumer?s Buying Behaviour
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000070" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000070 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikace VIM modelu na ocenění značek charakteristických zápornou relevancí v nákupním rozhodování spotřebitele
Original language description
Článek se zaměřuje na v literatuře prozatím opomíjený případ ocenění značky za situace, že tato oceňovaná značka vyvolává u spotřebitelů spíše negativní emoce a přispívá tak v konečném důsledku k ničení tvorby hodnoty vlastního kapitálu společnosti. Po vymezení pojmů ochranná známka, značka, obchodní firma a brand equity, jsou popsány a ekonomicky odůvodněny modifikace modelu VIM a postup ocenění značky vyznačující se zápornou relevancí při nákupním rozhodování u spotřebitelů. Článek je zakončen ilustrativní případovou studií, kde jsou ukázány hlavní výpočtové kroky a principy ocenění. Závěr poukazuje na hlavní obtíže při ocenění značky vyznačující se zmíněnými charakteristikami.
Czech name
Aplikace VIM modelu na ocenění značek charakteristických zápornou relevancí v nákupním rozhodování spotřebitele
Czech description
Článek se zaměřuje na v literatuře prozatím opomíjený případ ocenění značky za situace, že tato oceňovaná značka vyvolává u spotřebitelů spíše negativní emoce a přispívá tak v konečném důsledku k ničení tvorby hodnoty vlastního kapitálu společnosti. Po vymezení pojmů ochranná známka, značka, obchodní firma a brand equity, jsou popsány a ekonomicky odůvodněny modifikace modelu VIM a postup ocenění značky vyznačující se zápornou relevancí při nákupním rozhodování u spotřebitelů. Článek je zakončen ilustrativní případovou studií, kde jsou ukázány hlavní výpočtové kroky a principy ocenění. Závěr poukazuje na hlavní obtíže při ocenění značky vyznačující se zmíněnými charakteristikami.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Oceňování
ISSN
1213-8223
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
3-16
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—