The vibration of the vehicles mechanical systems, the analysis of the asymmetry effect
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F08%3A00004580" target="_blank" >RIV/44555601:13420/08:00004580 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kmitání mechanických soustav vozidel, Analýza vlivu nesymetrie
Original language description
Při experimentálním vyšetřování základních parametrů mechanických vlastností pro analýzu kolových vozidel byly zjištěny různé druhy nesymetrie vzhledem k osám geometrické symetrie, která je dána dvěmi navzájem kolmými osami rozvoru a rozchodu- poloha těžiště, natočení hlavních centrálních os setrvačnosti, rozložení pružných a disipativních prvků, vazeb jednotlivých těles soustavy vozidla a jejich mechanických vlastností. Významný vliv na kmitání nesymetricky uspořádaných soustav má i nesymetrické buzení. Vliv nesymetrie na kmitání těchto soustav u modelu 20 je z literatury znám, řešen je však vliv nesymetrie na kmitání vozidel jen pro několik modelových případů. U modelu 3D nebyl dosud vliv nesymetrie na kmitání těles analyzován a hodnocen. Předkládanápráce uvádí analytické, numerické i experimentální řešení uvedené problematiky na 3D modelech i na reálných vozidlech. Cílem práce je stanovení časové závislosti posuvů, rychlostí a zrychlení v obecném bodě soustavy, analýza vnitřních a
Czech name
Kmitání mechanických soustav vozidel, Analýza vlivu nesymetrie
Czech description
Při experimentálním vyšetřování základních parametrů mechanických vlastností pro analýzu kolových vozidel byly zjištěny různé druhy nesymetrie vzhledem k osám geometrické symetrie, která je dána dvěmi navzájem kolmými osami rozvoru a rozchodu- poloha těžiště, natočení hlavních centrálních os setrvačnosti, rozložení pružných a disipativních prvků, vazeb jednotlivých těles soustavy vozidla a jejich mechanických vlastností. Významný vliv na kmitání nesymetricky uspořádaných soustav má i nesymetrické buzení. Vliv nesymetrie na kmitání těchto soustav u modelu 20 je z literatury znám, řešen je však vliv nesymetrie na kmitání vozidel jen pro několik modelových případů. U modelu 3D nebyl dosud vliv nesymetrie na kmitání těles analyzován a hodnocen. Předkládanápráce uvádí analytické, numerické i experimentální řešení uvedené problematiky na 3D modelech i na reálných vozidlech. Cílem práce je stanovení časové závislosti posuvů, rychlostí a zrychlení v obecném bodě soustavy, analýza vnitřních a
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Examination of influence of general asymmetry by vibration of rigid body systems suported und coupled - apllication on vibration of vehicle</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-020-4
Number of pages
274
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—