History of alternative drives III
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43887300" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43887300 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Historie alternativních pohonů III
Original language description
Článek se zabývá využíváním alternativních zdrojů energie k pohonu silničních vozidel. Jedná se konkrétně o pohon elektromotorem a hybridní pohon, což je kombinace dvou různých druhů pohonu. První část článku je zaměřena na alternativní pohon vozidel pomocí elektromotoru, kde je popsáno základní koncepční uspořádání elektromobilů. U prvního uspořádání je elektromotor uložen centrálně ve vozidle, u druhého jsou dva elektromotory uloženy tandemově a u třetího koncepčního uspořádání je elektromotor uloženzvlášť v každém kole. Dále je zde porovnání elektromobilu s vozidlem se zážehovým a vznětovým motorem. V druhé části jsou popsány hybridní pohony. U hybridních pohonů vycházíme stejně jako u elektromobilů ze základních koncepcí. V tomto případě se jednáo koncepci sériovou, paralelní a smíšenou. V závěru jsou porovnány vyráběná hybridní vozidla nižší, střední vyšší střední a vyšší třídy. Přičemž u obou alternativních variant pohonů je největší problém s nízkou kapacitou akumulátorů.
Czech name
Historie alternativních pohonů III
Czech description
Článek se zabývá využíváním alternativních zdrojů energie k pohonu silničních vozidel. Jedná se konkrétně o pohon elektromotorem a hybridní pohon, což je kombinace dvou různých druhů pohonu. První část článku je zaměřena na alternativní pohon vozidel pomocí elektromotoru, kde je popsáno základní koncepční uspořádání elektromobilů. U prvního uspořádání je elektromotor uložen centrálně ve vozidle, u druhého jsou dva elektromotory uloženy tandemově a u třetího koncepčního uspořádání je elektromotor uloženzvlášť v každém kole. Dále je zde porovnání elektromobilu s vozidlem se zážehovým a vznětovým motorem. V druhé části jsou popsány hybridní pohony. U hybridních pohonů vycházíme stejně jako u elektromobilů ze základních koncepcí. V tomto případě se jednáo koncepci sériovou, paralelní a smíšenou. V závěru jsou porovnány vyráběná hybridní vozidla nižší, střední vyšší střední a vyšší třídy. Přičemž u obou alternativních variant pohonů je největší problém s nízkou kapacitou akumulátorů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XX
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
22-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—