All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

History of alternative drives III

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43887300" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43887300 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Historie alternativních pohonů III

  • Original language description

    Článek se zabývá využíváním alternativních zdrojů energie k pohonu silničních vozidel. Jedná se konkrétně o pohon elektromotorem a hybridní pohon, což je kombinace dvou různých druhů pohonu. První část článku je zaměřena na alternativní pohon vozidel pomocí elektromotoru, kde je popsáno základní koncepční uspořádání elektromobilů. U prvního uspořádání je elektromotor uložen centrálně ve vozidle, u druhého jsou dva elektromotory uloženy tandemově a u třetího koncepčního uspořádání je elektromotor uloženzvlášť v každém kole. Dále je zde porovnání elektromobilu s vozidlem se zážehovým a vznětovým motorem. V druhé části jsou popsány hybridní pohony. U hybridních pohonů vycházíme stejně jako u elektromobilů ze základních koncepcí. V tomto případě se jednáo koncepci sériovou, paralelní a smíšenou. V závěru jsou porovnány vyráběná hybridní vozidla nižší, střední vyšší střední a vyšší třídy. Přičemž u obou alternativních variant pohonů je největší problém s nízkou kapacitou akumulátorů.

  • Czech name

    Historie alternativních pohonů III

  • Czech description

    Článek se zabývá využíváním alternativních zdrojů energie k pohonu silničních vozidel. Jedná se konkrétně o pohon elektromotorem a hybridní pohon, což je kombinace dvou různých druhů pohonu. První část článku je zaměřena na alternativní pohon vozidel pomocí elektromotoru, kde je popsáno základní koncepční uspořádání elektromobilů. U prvního uspořádání je elektromotor uložen centrálně ve vozidle, u druhého jsou dva elektromotory uloženy tandemově a u třetího koncepčního uspořádání je elektromotor uloženzvlášť v každém kole. Dále je zde porovnání elektromobilu s vozidlem se zážehovým a vznětovým motorem. V druhé části jsou popsány hybridní pohony. U hybridních pohonů vycházíme stejně jako u elektromobilů ze základních koncepcí. V tomto případě se jednáo koncepci sériovou, paralelní a smíšenou. V závěru jsou porovnány vyráběná hybridní vozidla nižší, střední vyšší střední a vyšší třídy. Přičemž u obou alternativních variant pohonů je největší problém s nízkou kapacitou akumulátorů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XX

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    22-27

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database