All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Electric Vehicle Charging Modelling by Physical Diagram for Voltage Level Studies in Distribution Grid

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F20%3A43895606" target="_blank" >RIV/44555601:13420/20:43895606 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti

  • Original language description

    V současné době dochází k instalaci velkého množství veřejných nabíjecích stanic elektromobilů. Ty představují nestandardní zátěž, která je tak připínaná k elektrické distribuční síti. Při odběru elektrické energie ze sítě při nabíjení elektromobilů dochází k úbytkům napětí v síti. Pokud je daná síť nedostatečně dimenzovaná, nebo při nabíjení velkého množní vozidel najednou bez aplikace řízení nabíjení, napětí v jednotlivých uzlech sítě může podkročit žádanou úroveň. To vede ke zhoršení parametrů kvality elektrické energie. Jelikož nelze předpokládat výrazný rozvoj domácích nabíjecích stanic, bude v následujících letech probíhat rozvoj veřejných dobíjecích stanic, u kterých bude možné snáze v budoucnu implementovat případné řízení nabíjení. Článek popisuje modelování nabíjení elektromobilů pomocí výkonového modelu zátěže v podobě fyzikální zátěže v alternativním softwaru. Vytvořený model zátěže nabíjecí stanice je využit k řešení napěťových poměrů v distribuční síti malého rozsahu s nízkou penetrací veřejných dobíjecích stanic. Sledovány jsou velikosti napětí v jednotlivých uzlech sítě při náhodném připojování, a tedy i nabíjení elektromobilů během pracovního dne bez řízení nabíjení. Pro definování zátěže v distribuční síti jsou využity typové odběrové diagramy domácností.

  • Czech name

    Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti

  • Czech description

    V současné době dochází k instalaci velkého množství veřejných nabíjecích stanic elektromobilů. Ty představují nestandardní zátěž, která je tak připínaná k elektrické distribuční síti. Při odběru elektrické energie ze sítě při nabíjení elektromobilů dochází k úbytkům napětí v síti. Pokud je daná síť nedostatečně dimenzovaná, nebo při nabíjení velkého množní vozidel najednou bez aplikace řízení nabíjení, napětí v jednotlivých uzlech sítě může podkročit žádanou úroveň. To vede ke zhoršení parametrů kvality elektrické energie. Jelikož nelze předpokládat výrazný rozvoj domácích nabíjecích stanic, bude v následujících letech probíhat rozvoj veřejných dobíjecích stanic, u kterých bude možné snáze v budoucnu implementovat případné řízení nabíjení. Článek popisuje modelování nabíjení elektromobilů pomocí výkonového modelu zátěže v podobě fyzikální zátěže v alternativním softwaru. Vytvořený model zátěže nabíjecí stanice je využit k řešení napěťových poměrů v distribuční síti malého rozsahu s nízkou penetrací veřejných dobíjecích stanic. Sledovány jsou velikosti napětí v jednotlivých uzlech sítě při náhodném připojování, a tedy i nabíjení elektromobilů během pracovního dne bez řízení nabíjení. Pro definování zátěže v distribuční síti jsou využity typové odběrové diagramy domácností.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Experimentální a výpočtové metody v inženýrství - sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7561-258-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    120-127

  • Publisher name

    Fakulta strojního inženýrství UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Sep 30, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article