The electric vehicle charging modelling by physical diagram for voltage level studies in distribution grid
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F20%3A43960782" target="_blank" >RIV/49777513:23220/20:43960782 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti
Original language description
V současné době dochází k instalaci velkého množství veřejných nabíjecích stanic elektromobilů. Ty představují nestandardní zátěž, která je tak připínaná k elektrické distribuční síti. Při odběru elektrické energie ze sítě při nabíjení elektromobilů dochází k úbytkům napětí v síti. Pokud je daná síť nedostatečně dimenzovaná, nebo při nabíjení velkého množní vozidel najednou bez aplikace řízení nabíjení, napětí v jednotlivých uzlech sítě může podkročit žádanou úroveň. To vede ke zhoršení parametrů kvality elektrické energie. Jelikož nelze předpokládat výrazný rozvoj domácích nabíjecích stanic, bude v následujících letech probíhat rozvoj veřejných dobíjecích stanic, u kterých bude možné snáze v budoucnu implementovat případné řízení nabíjení. Článek popisuje modelování nabíjení elektromobilů pomocí výkonového modelu zátěže v podobě fyzikální zátěže v alternativním softwaru. Vytvořený model zátěže nabíjecí stanice je využit k řešení napěťových poměrů v distribuční síti malého rozsahu s nízkou penetrací veřejných dobíjecích stanic. Sledovány jsou velikosti napětí v jednotlivých uzlech sítě při náhodném připojování, a tedy i nabíjení elektromobilů během pracovního dne bez řízení nabíjení. Pro definování zátěže v distribuční síti jsou využity typové odběrové diagramy domácností.
Czech name
Nabíjení elektromobilů modelované fyzikálním schématem pro řešení velikosti napětí v distribuční síti
Czech description
V současné době dochází k instalaci velkého množství veřejných nabíjecích stanic elektromobilů. Ty představují nestandardní zátěž, která je tak připínaná k elektrické distribuční síti. Při odběru elektrické energie ze sítě při nabíjení elektromobilů dochází k úbytkům napětí v síti. Pokud je daná síť nedostatečně dimenzovaná, nebo při nabíjení velkého množní vozidel najednou bez aplikace řízení nabíjení, napětí v jednotlivých uzlech sítě může podkročit žádanou úroveň. To vede ke zhoršení parametrů kvality elektrické energie. Jelikož nelze předpokládat výrazný rozvoj domácích nabíjecích stanic, bude v následujících letech probíhat rozvoj veřejných dobíjecích stanic, u kterých bude možné snáze v budoucnu implementovat případné řízení nabíjení. Článek popisuje modelování nabíjení elektromobilů pomocí výkonového modelu zátěže v podobě fyzikální zátěže v alternativním softwaru. Vytvořený model zátěže nabíjecí stanice je využit k řešení napěťových poměrů v distribuční síti malého rozsahu s nízkou penetrací veřejných dobíjecích stanic. Sledovány jsou velikosti napětí v jednotlivých uzlech sítě při náhodném připojování, a tedy i nabíjení elektromobilů během pracovního dne bez řízení nabíjení. Pro definování zátěže v distribuční síti jsou využity typové odběrové diagramy domácností.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů