Education of children of foreigners and children from minorities in training of teachers at primary and secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003124" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003124 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13430/05:00003353
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrace dětí cizinců a minoritních skupin v přípravě učitelů na ZŠ.
Original language description
Příspěvek seznamuje s problematikou zvyšujícího se počtu dětí cizinců a minoritních skupin ve školách v ČR a s problematikou vzdělávání pedagogů v této oblasti.
Czech name
Integrace dětí cizinců a minoritních skupin v přípravě učitelů na ZŠ.
Czech description
Příspěvek seznamuje s problematikou zvyšujícího se počtu dětí cizinců a minoritních skupin ve školách v ČR a s problematikou vzdělávání pedagogů v této oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Primární prevence sociálně patologických jevů v pedagogické praxi 8
ISBN
80-7044-681-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
60-63
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—