All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Children?s Concepts Research of Selected Common Phenomena from Physics and Chemistry at Elementary Schools.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F07%3A00003671" target="_blank" >RIV/44555601:13430/07:00003671 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Children?s Concepts Research of Selected Common Phenomena from Physics and Chemistry at Elementary Schools.

  • Original language description

    The article deals with quantitatively oriented transversal diagnostics of pre-concepts of selected common concepts in physics and chemistry at primary schools and their genesis. The research was carried out in a sample of 60 pupils from the 5th class, 60pupils from the 7th class and 60 pupils from the 9th class of selected primary schools in the Usti nad Labem Region. The applied research methods were as follows: a questionnaire, didactic test, analysis of pupils´ tests and concept mapping. The objective was to monitor the affects of targeted school teaching of chemistry and physics on the creation of pre-concepts. The achieved results are discussed in terms of the possibility to integrate chemistry and physics teaching at primary schools.

  • Czech name

    Výzkum dětských pojetí vybraných společných fenoménů mezi fyzikou a chemií na základní škole

  • Czech description

    V článku je popisován kvantitativně orientovaný semilongitudinální výzkum dětských pojetí vybraných společných fenoménů mezi fyzikou a chemií na základní škole a jejich geneze. Výzkumu se zúčastnilo 60 dětí z 5. ročníku, 60 dětí ze 7. ročníku a 60 dětí z9. ročníku vybraných základních škol v Ústí nad Labem. Jako výzkumné metody byly použity: dotazník, didaktické testování, analýza dětských textů, pojmové mapování. Na základě výzkumu dětských pojetí byla diskutována možnost integrace výuky chemie a fyziky v průběhu základoškolského vzdělávání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Science Education in a Changing Society

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    LT - LITHUANIA

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    106-124

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database