Children?s Concepts Research of Selected Common Phenomena from Physics and Chemistry at Elementary Schools.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F07%3A00003671" target="_blank" >RIV/44555601:13430/07:00003671 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Children?s Concepts Research of Selected Common Phenomena from Physics and Chemistry at Elementary Schools.
Original language description
The article deals with quantitatively oriented transversal diagnostics of pre-concepts of selected common concepts in physics and chemistry at primary schools and their genesis. The research was carried out in a sample of 60 pupils from the 5th class, 60pupils from the 7th class and 60 pupils from the 9th class of selected primary schools in the Usti nad Labem Region. The applied research methods were as follows: a questionnaire, didactic test, analysis of pupils´ tests and concept mapping. The objective was to monitor the affects of targeted school teaching of chemistry and physics on the creation of pre-concepts. The achieved results are discussed in terms of the possibility to integrate chemistry and physics teaching at primary schools.
Czech name
Výzkum dětských pojetí vybraných společných fenoménů mezi fyzikou a chemií na základní škole
Czech description
V článku je popisován kvantitativně orientovaný semilongitudinální výzkum dětských pojetí vybraných společných fenoménů mezi fyzikou a chemií na základní škole a jejich geneze. Výzkumu se zúčastnilo 60 dětí z 5. ročníku, 60 dětí ze 7. ročníku a 60 dětí z9. ročníku vybraných základních škol v Ústí nad Labem. Jako výzkumné metody byly použity: dotazník, didaktické testování, analýza dětských textů, pojmové mapování. Na základě výzkumu dětských pojetí byla diskutována možnost integrace výuky chemie a fyziky v průběhu základoškolského vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Science Education in a Changing Society
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
LT - LITHUANIA
Number of pages
19
Pages from-to
106-124
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—