Comparative Insight into Different Arrangement of Teaching Practice Systems.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004166" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004166 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Comparative Insight into Different Arrangement of Teaching Practice Systems.
Original language description
The paper concludes an initial phase of a comparative study of the different arrangements of teacher trainees? practice at schools of education on tertiary level in different countries of Europe including the Czech Republic and the USA. It offers view onseveral areas: overall length of practice, timing of the practice within study programs, clinical school phenomenon, supervision, service for students, and the ways of assessment. The Czech teacher trainees? practice system status quo has been comparedwith several specific examples of good practice abroad in order to present potential effectiveness of similar comparative researches for better development in this domain.
Czech name
Komparativní pohled na různá uspořádání v sytémech pedagogické praxe.
Czech description
Příspěvek je výsledkem první fáze srovnávací studie v oblasti uspořádání učitelských praxí studentů pedagogických škol v terciální sféře v různých zemích Evropy včetně Česka a v USA. Přináší pohled na několik oblastí: celkovou délku praxe, načasování praxe v rámci studia, fenomén cvičných škol, supervize, služby studentům a způsoby hodnocení praxe. Současný stav českého systému pedagogických praxí je porovnáván s několika specifickými příklady fungujícími v praxi v zahraničí, aby byla prezentována potenciální využitelnost podobných komparativních studií pro lepší vývoj v této oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
II. konference pedagogů UJEP v Ústí nad Labem a učitelské veřejnosti: Průběžná a souvislá pedagogická praxe
ISBN
978-80-7414-005-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—