All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparative Insight into Different Arrangement of Teaching Practice Systems.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004166" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004166 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Comparative Insight into Different Arrangement of Teaching Practice Systems.

  • Original language description

    The paper concludes an initial phase of a comparative study of the different arrangements of teacher trainees? practice at schools of education on tertiary level in different countries of Europe including the Czech Republic and the USA. It offers view onseveral areas: overall length of practice, timing of the practice within study programs, clinical school phenomenon, supervision, service for students, and the ways of assessment. The Czech teacher trainees? practice system status quo has been comparedwith several specific examples of good practice abroad in order to present potential effectiveness of similar comparative researches for better development in this domain.

  • Czech name

    Komparativní pohled na různá uspořádání v sytémech pedagogické praxe.

  • Czech description

    Příspěvek je výsledkem první fáze srovnávací studie v oblasti uspořádání učitelských praxí studentů pedagogických škol v terciální sféře v různých zemích Evropy včetně Česka a v USA. Přináší pohled na několik oblastí: celkovou délku praxe, načasování praxe v rámci studia, fenomén cvičných škol, supervize, služby studentům a způsoby hodnocení praxe. Současný stav českého systému pedagogických praxí je porovnáván s několika specifickými příklady fungujícími v praxi v zahraničí, aby byla prezentována potenciální využitelnost podobných komparativních studií pro lepší vývoj v této oblasti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    II. konference pedagogů UJEP v Ústí nad Labem a učitelské veřejnosti: Průběžná a souvislá pedagogická praxe

  • ISBN

    978-80-7414-005-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article