Civic and social bearings students teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004656" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004656 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Občanské a sociální postoje studentů učitelství
Original language description
Příspěvek seznamuje s výsledky šetření, které jsme realizovali mezi studenty oboru učitelství pro 1. st. V rámci šetření jsme hledali odpovědi na to, jaká adjektiva studenti připisují chování, jednání a reakcím, které dávají do kontextu s kulturně odlišnými skupinami s cílem identifikovat subjektivní obraz, který si dosud studenti o těchto skupinách vytvořili.Ve druhé části šetření jsme se zaměřili na zjišťování postojů studentů k dichotomii státu založeného na občanství (politický národ) a jeho vnímáníjako státu národního (etnický národ). K odhalení předpokládané inklinace ke konceptu národního státu jsme zkoumali postoje studentů k pojmům spojeným s imigrací, rovností příležitostí, sociální solidaritou, průnikem, cizích kultur a s tzv. ?češstvím?.
Czech name
Občanské a sociální postoje studentů učitelství
Czech description
Příspěvek seznamuje s výsledky šetření, které jsme realizovali mezi studenty oboru učitelství pro 1. st. V rámci šetření jsme hledali odpovědi na to, jaká adjektiva studenti připisují chování, jednání a reakcím, které dávají do kontextu s kulturně odlišnými skupinami s cílem identifikovat subjektivní obraz, který si dosud studenti o těchto skupinách vytvořili.Ve druhé části šetření jsme se zaměřili na zjišťování postojů studentů k dichotomii státu založeného na občanství (politický národ) a jeho vnímáníjako státu národního (etnický národ). K odhalení předpokládané inklinace ke konceptu národního státu jsme zkoumali postoje studentů k pojmům spojeným s imigrací, rovností příležitostí, sociální solidaritou, průnikem, cizích kultur a s tzv. ?češstvím?.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
May 7, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—