All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Civic and social bearings students teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004656" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004656 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Občanské a sociální postoje studentů učitelství

  • Original language description

    Příspěvek seznamuje s výsledky šetření, které jsme realizovali mezi studenty oboru učitelství pro 1. st. V rámci šetření jsme hledali odpovědi na to, jaká adjektiva studenti připisují chování, jednání a reakcím, které dávají do kontextu s kulturně odlišnými skupinami s cílem identifikovat subjektivní obraz, který si dosud studenti o těchto skupinách vytvořili.Ve druhé části šetření jsme se zaměřili na zjišťování postojů studentů k dichotomii státu založeného na občanství (politický národ) a jeho vnímáníjako státu národního (etnický národ). K odhalení předpokládané inklinace ke konceptu národního státu jsme zkoumali postoje studentů k pojmům spojeným s imigrací, rovností příležitostí, sociální solidaritou, průnikem, cizích kultur a s tzv. ?češstvím?.

  • Czech name

    Občanské a sociální postoje studentů učitelství

  • Czech description

    Příspěvek seznamuje s výsledky šetření, které jsme realizovali mezi studenty oboru učitelství pro 1. st. V rámci šetření jsme hledali odpovědi na to, jaká adjektiva studenti připisují chování, jednání a reakcím, které dávají do kontextu s kulturně odlišnými skupinami s cílem identifikovat subjektivní obraz, který si dosud studenti o těchto skupinách vytvořili.Ve druhé části šetření jsme se zaměřili na zjišťování postojů studentů k dichotomii státu založeného na občanství (politický národ) a jeho vnímáníjako státu národního (etnický národ). K odhalení předpokládané inklinace ke konceptu národního státu jsme zkoumali postoje studentů k pojmům spojeným s imigrací, rovností příležitostí, sociální solidaritou, průnikem, cizích kultur a s tzv. ?češstvím?.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry

  • ISBN

    978-80-7414-035-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    May 7, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article