From teacher´s key competencies to pupil´s key competencies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005246" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005246 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka
Original language description
Klíčové kompetence se staly fenoménem, který provází v současné době proměnu řady škol a vyučování. Pod vlivem klíčových kompetencí se mění nejen cíle a obsah vzdělávání, ale mění se také cesta, která by měla vést učitele společně se žáky k naplňování očekávaných výstupů deklarovaných v Rámcovém programu pro základní vzdělávání. Pro požadované změny je ovšem nutné učitele připravit, měnit pregraduální vzdělávání nových učitelů a také podle možností pracovat s učiteli, kteří se již na vzdělávání žáků podílejí. Příspěvek se zaměřuje na možnosti změny přípravy učitelů v oblasti didaktiky primární školy. Ukazuje, jak prostřednictvím činnostního vyučování je možné realizovat práci studentů s klíčovými kompetencemi.
Czech name
Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka
Czech description
Klíčové kompetence se staly fenoménem, který provází v současné době proměnu řady škol a vyučování. Pod vlivem klíčových kompetencí se mění nejen cíle a obsah vzdělávání, ale mění se také cesta, která by měla vést učitele společně se žáky k naplňování očekávaných výstupů deklarovaných v Rámcovém programu pro základní vzdělávání. Pro požadované změny je ovšem nutné učitele připravit, měnit pregraduální vzdělávání nových učitelů a také podle možností pracovat s učiteli, kteří se již na vzdělávání žáků podílejí. Příspěvek se zaměřuje na možnosti změny přípravy učitelů v oblasti didaktiky primární školy. Ukazuje, jak prostřednictvím činnostního vyučování je možné realizovat práci studentů s klíčovými kompetencemi.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Príprava učiťelov v procese školských reforiem
ISBN
978-80-555-0014-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Prešovská univerzita
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Sep 16, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—