Advances in key competencies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IE4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IE4 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
Original language description
Téma klíčových kompetencí není nové, v české pedagogické literatuře je popularizováno odbornou komunitou a rozpravy o transformačních procesech obsahu a cílů výuky se staly předmětem řady komentářů praktikujících učitelů. Výzkumná pozornost však není věnována tomu, jakým způsobem jsou klíčové kompetence hodnoceny a do jaké míry lze konstatovat soulad mezi klasifikačními nástroji vyučujících a úrovní inzerovaných dovedností. Ojedinělé studie týkající se hodnocení klíčových kompetencí tak vznikají především v zemích západní Evropy, případně v edukačním prostředí australských nebo novozélandských škol. Vzhledem ke kulturní podmíněnosti nároků na žákovo vzdělávání v daných státech se však tyto cílové dovednosti v mnoha bodech odlišují od těch českých. Z toho vyplývá, že i baterie indikátorů a nástrojů pro hodnocení kompetencí je různá. Tato kniha prezentuje další poznatky na poli rozvíjení klíčových kompetencí a jejich hodnocení. Zařazené studie se týkají několika předmětových oblastí i vzdělávacích stupňů. Zároveň lze hovořit o nadnárodním uchopení problému, neboť jednotlivé stati přinášejí teoretické přehledy či prezentují výzkumná zjištění i ze slovenských a polských škol.
Czech name
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
Czech description
Téma klíčových kompetencí není nové, v české pedagogické literatuře je popularizováno odbornou komunitou a rozpravy o transformačních procesech obsahu a cílů výuky se staly předmětem řady komentářů praktikujících učitelů. Výzkumná pozornost však není věnována tomu, jakým způsobem jsou klíčové kompetence hodnoceny a do jaké míry lze konstatovat soulad mezi klasifikačními nástroji vyučujících a úrovní inzerovaných dovedností. Ojedinělé studie týkající se hodnocení klíčových kompetencí tak vznikají především v zemích západní Evropy, případně v edukačním prostředí australských nebo novozélandských škol. Vzhledem ke kulturní podmíněnosti nároků na žákovo vzdělávání v daných státech se však tyto cílové dovednosti v mnoha bodech odlišují od těch českých. Z toho vyplývá, že i baterie indikátorů a nástrojů pro hodnocení kompetencí je různá. Tato kniha prezentuje další poznatky na poli rozvíjení klíčových kompetencí a jejich hodnocení. Zařazené studie se týkají několika předmětových oblastí i vzdělávacích stupňů. Zároveň lze hovořit o nadnárodním uchopení problému, neboť jednotlivé stati přinášejí teoretické přehledy či prezentují výzkumná zjištění i ze slovenských a polských škol.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7464-866-3
Number of pages
128
Publisher name
PdF Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—