All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Advances in key competencies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IE4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IE4 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • Original language description

    Téma klíčových kompetencí není nové, v české pedagogické literatuře je popularizováno odbornou komunitou a rozpravy o transformačních procesech obsahu a cílů výuky se staly předmětem řady komentářů praktikujících učitelů. Výzkumná pozornost však není věnována tomu, jakým způsobem jsou klíčové kompetence hodnoceny a do jaké míry lze konstatovat soulad mezi klasifikačními nástroji vyučujících a úrovní inzerovaných dovedností. Ojedinělé studie týkající se hodnocení klíčových kompetencí tak vznikají především v zemích západní Evropy, případně v edukačním prostředí australských nebo novozélandských škol. Vzhledem ke kulturní podmíněnosti nároků na žákovo vzdělávání v daných státech se však tyto cílové dovednosti v mnoha bodech odlišují od těch českých. Z toho vyplývá, že i baterie indikátorů a nástrojů pro hodnocení kompetencí je různá. Tato kniha prezentuje další poznatky na poli rozvíjení klíčových kompetencí a jejich hodnocení. Zařazené studie se týkají několika předmětových oblastí i vzdělávacích stupňů. Zároveň lze hovořit o nadnárodním uchopení problému, neboť jednotlivé stati přinášejí teoretické přehledy či prezentují výzkumná zjištění i ze slovenských a polských škol.

  • Czech name

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • Czech description

    Téma klíčových kompetencí není nové, v české pedagogické literatuře je popularizováno odbornou komunitou a rozpravy o transformačních procesech obsahu a cílů výuky se staly předmětem řady komentářů praktikujících učitelů. Výzkumná pozornost však není věnována tomu, jakým způsobem jsou klíčové kompetence hodnoceny a do jaké míry lze konstatovat soulad mezi klasifikačními nástroji vyučujících a úrovní inzerovaných dovedností. Ojedinělé studie týkající se hodnocení klíčových kompetencí tak vznikají především v zemích západní Evropy, případně v edukačním prostředí australských nebo novozélandských škol. Vzhledem ke kulturní podmíněnosti nároků na žákovo vzdělávání v daných státech se však tyto cílové dovednosti v mnoha bodech odlišují od těch českých. Z toho vyplývá, že i baterie indikátorů a nástrojů pro hodnocení kompetencí je různá. Tato kniha prezentuje další poznatky na poli rozvíjení klíčových kompetencí a jejich hodnocení. Zařazené studie se týkají několika předmětových oblastí i vzdělávacích stupňů. Zároveň lze hovořit o nadnárodním uchopení problému, neboť jednotlivé stati přinášejí teoretické přehledy či prezentují výzkumná zjištění i ze slovenských a polských škol.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7464-866-3

  • Number of pages

    128

  • Publisher name

    PdF Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book