Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005618" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005618 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
Original language description
Monografie "Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách" je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovatv oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce,a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v je
Czech name
Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách
Czech description
Monografie "Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách" je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovatv oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce,a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v je
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0367" target="_blank" >GA406/09/0367: Construction, Validation and Standartization of Instrument Diagnosing Antisocial Behavior</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-290-1
Number of pages
274
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—