All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preconceptions and Misconceptions in Subject Didactics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005618" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005618 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách

  • Original language description

    Monografie "Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách" je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovatv oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce,a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v je

  • Czech name

    Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách

  • Czech description

    Monografie "Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách" je zaměřena na aktuální problematiku psychogeneze žákova poznání. Tento koncept se dostal do středu pozornosti v souvislosti s paradigmatem didaktické rekonstrukce, které se začíná uplatňovatv oborových didaktikách. V rámci teoretických studií i realizovaných výzkumných projektů se oborové didaktiky stále více přiklánějí od studia obsahů vzdělávání, specifických organizačních forem a metod výuky k procesu utváření vědomostí a k naivním teoriím žáků. Didaktická rekonstrukce je pak chápána jako prostředek k dynamickému přetvoření naivních teorií dítěte k pojetí, které více odpovídá současnému stavu vědeckého poznání. Monografie se tematicky zaměřuje na výchozí prvek didaktické rekonstrukce,a sice na žákovské miskoncepce, tedy mylné představy učících se jedinců o obsahu vzdělávání. Jednotlivé kapitoly monografie analyzují toto téma z pohledu různých oborových didaktik a reflektují současný stav poznání této problematiky v je

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0367" target="_blank" >GA406/09/0367: Construction, Validation and Standartization of Instrument Diagnosing Antisocial Behavior</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7414-290-1

  • Number of pages

    274

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book