Selected psychodidactic knowledge as inspiration (not only) for science teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878534" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878534 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hledání kritérií kvality pedagogických fakult
Original language description
Autoři článku se pokouší navrhnout kritéria, která by více reflektovala specifika pedagogických fakult a přispěla tak k validnějšímu hodnocení jejich kvality. Tato kritéria by měla vycházet z hlavního poslání pedagogických fakult, kterým není vědecká činnost, ale příprava kvalitních pedagogických pracovníků. Při hodnocení pedagogických fakult by měla být reflektována především tato kritéria: Prvním z nich je uplatnitelnost absolventů na trhu práce (resp. míra nezaměstnanosti absolventů), především ve funkcích pedagogických pracovníků. Další oblastí jsou výzkumné aktivity v oborových didaktikách. S tím souvisí i realizace doktorských studijních programů v oborových didaktikách a akreditace habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem. Zohledněny by dále měly být i aktivity pedagogických fakult v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Pedagogické fakulty by měly být odborným garantem a hlavním realizátorem této činnosti. Jedním z ukazatelů kvality pedagogických fak
Czech name
Hledání kritérií kvality pedagogických fakult
Czech description
Autoři článku se pokouší navrhnout kritéria, která by více reflektovala specifika pedagogických fakult a přispěla tak k validnějšímu hodnocení jejich kvality. Tato kritéria by měla vycházet z hlavního poslání pedagogických fakult, kterým není vědecká činnost, ale příprava kvalitních pedagogických pracovníků. Při hodnocení pedagogických fakult by měla být reflektována především tato kritéria: Prvním z nich je uplatnitelnost absolventů na trhu práce (resp. míra nezaměstnanosti absolventů), především ve funkcích pedagogických pracovníků. Další oblastí jsou výzkumné aktivity v oborových didaktikách. S tím souvisí i realizace doktorských studijních programů v oborových didaktikách a akreditace habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem. Zohledněny by dále měly být i aktivity pedagogických fakult v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Pedagogické fakulty by měly být odborným garantem a hlavním realizátorem této činnosti. Jedním z ukazatelů kvality pedagogických fak
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
61
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
396-408
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—