All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching school and their opportunities for putting into practice of new teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00503807" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00503807 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe

  • Original language description

    Kapitola připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. Snaží se v souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení. Fakultní školy by poskytovaly prostor pro působení nejen fakultním učitelům, ale také doktorandům oborových didaktických disciplín a zkušeným učitelům z praxe. Zajišťovaly by bibliografický servis v oblasti nejnovější literatury z oblasti oboru i didaktiky oboru, transfer zajímavých invencí ze zahraničí, prostor pro kooperaci mladých učitelů, burzu metod a postupů. Fakultní školy by plnily úlohu konzultačního a poradenského centr

  • Czech name

    Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe

  • Czech description

    Kapitola připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. Snaží se v souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení. Fakultní školy by poskytovaly prostor pro působení nejen fakultním učitelům, ale také doktorandům oborových didaktických disciplín a zkušeným učitelům z praxe. Zajišťovaly by bibliografický servis v oblasti nejnovější literatury z oblasti oboru i didaktiky oboru, transfer zajímavých invencí ze zahraničí, prostor pro kooperaci mladých učitelů, burzu metod a postupů. Fakultní školy by plnily úlohu konzultačního a poradenského centr

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Hledisko kvality v přípravě učitelů

  • ISBN

    978-80-7043-869-5

  • Number of pages of the result

    4

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    204

  • Publisher name

    Západočeská univerzita

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter