Metacognitive strategies used by students in the context of self-regulated learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení
Original language description
Předložený text přináší komplexní popis metakognice a metakognitivních strategií do českého vzdělávacího prostoru. Autoři prezentují různé koncepce metakognice založené na aktuálních empirických poznatcích a současných teorií zejména zahraniční provenience. Text obsahuje základní průpravu o klíčových aspektech metakognice. Ústřední část práce se zaměřuje zejména na metakognitivní strategie jako účinný nástroj pro výuku. V této části je vymezeno, jak se metakognitivní strategie liší od jiných faktorů a komponentů, které ovlivňují učení ve vzdělávacím kontextu. Rovněž jsou popsány způsoby, jakými mohou být metakognitivní strategie implementovány do školních osnov a každodenní pedagogické praxe. Empirická část publikace se dotýká testování metakognitivních znalostí o strategiích při čtení u žáků prvního stupně základní školy. Nástroj hodnocení byl přijat z německé verze a jeho překlad byl distribuován mezi odborníky v oblastech strategického čtení a studijních strategií. Výsledky naznačuj
Czech name
Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení
Czech description
Předložený text přináší komplexní popis metakognice a metakognitivních strategií do českého vzdělávacího prostoru. Autoři prezentují různé koncepce metakognice založené na aktuálních empirických poznatcích a současných teorií zejména zahraniční provenience. Text obsahuje základní průpravu o klíčových aspektech metakognice. Ústřední část práce se zaměřuje zejména na metakognitivní strategie jako účinný nástroj pro výuku. V této části je vymezeno, jak se metakognitivní strategie liší od jiných faktorů a komponentů, které ovlivňují učení ve vzdělávacím kontextu. Rovněž jsou popsány způsoby, jakými mohou být metakognitivní strategie implementovány do školních osnov a každodenní pedagogické praxe. Empirická část publikace se dotýká testování metakognitivních znalostí o strategiích při čtení u žáků prvního stupně základní školy. Nástroj hodnocení byl přijat z německé verze a jeho překlad byl distribuován mezi odborníky v oblastech strategického čtení a studijních strategií. Výsledky naznačuj
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-645-9
Number of pages
78
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—