All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Metacognitive strategies used by students in the context of self-regulated learning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885175 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení

  • Original language description

    Předložený text přináší komplexní popis metakognice a metakognitivních strategií do českého vzdělávacího prostoru. Autoři prezentují různé koncepce metakognice založené na aktuálních empirických poznatcích a současných teorií zejména zahraniční provenience. Text obsahuje základní průpravu o klíčových aspektech metakognice. Ústřední část práce se zaměřuje zejména na metakognitivní strategie jako účinný nástroj pro výuku. V této části je vymezeno, jak se metakognitivní strategie liší od jiných faktorů a komponentů, které ovlivňují učení ve vzdělávacím kontextu. Rovněž jsou popsány způsoby, jakými mohou být metakognitivní strategie implementovány do školních osnov a každodenní pedagogické praxe. Empirická část publikace se dotýká testování metakognitivních znalostí o strategiích při čtení u žáků prvního stupně základní školy. Nástroj hodnocení byl přijat z německé verze a jeho překlad byl distribuován mezi odborníky v oblastech strategického čtení a studijních strategií. Výsledky naznačuj

  • Czech name

    Používané metakognitivní strategie žáků v kontextu autoregulovaného učení

  • Czech description

    Předložený text přináší komplexní popis metakognice a metakognitivních strategií do českého vzdělávacího prostoru. Autoři prezentují různé koncepce metakognice založené na aktuálních empirických poznatcích a současných teorií zejména zahraniční provenience. Text obsahuje základní průpravu o klíčových aspektech metakognice. Ústřední část práce se zaměřuje zejména na metakognitivní strategie jako účinný nástroj pro výuku. V této části je vymezeno, jak se metakognitivní strategie liší od jiných faktorů a komponentů, které ovlivňují učení ve vzdělávacím kontextu. Rovněž jsou popsány způsoby, jakými mohou být metakognitivní strategie implementovány do školních osnov a každodenní pedagogické praxe. Empirická část publikace se dotýká testování metakognitivních znalostí o strategiích při čtení u žáků prvního stupně základní školy. Nástroj hodnocení byl přijat z německé verze a jeho překlad byl distribuován mezi odborníky v oblastech strategického čtení a studijních strategií. Výsledky naznačuj

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7414-645-9

  • Number of pages

    78

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book