All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preferred metacognitive strategies used by middle school pupils during solving mathematical tasks.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886116" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886116 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ

  • Original language description

    Předkládaný text pojednává o vztahu metakognice a matematiky. Postupně je věnována pozornost pojmům jako je metakognice, logické myšlení a učení řešením problému. Autoři v rámci empirického šetření operují s nástrojem, který doposud nebyl v českém prostředí aplikován (MAESTRA 5-6+). Jedná se o specifický způsob zjišťování metakognitivní rozvinutosti v oblasti matematiky, který je vybudován na principu posouzení efektivity nabízené strategie na pozadí specifické úkolové situace, kdy jednotlivé volby jsouporovnávány s volbou expertů z dané oblasti. Stejně tak jako v německém, tak i v českém prostředí, se nástroj MAESTRA 5-6+ ukázal být životaschopným. Jeví se, že žáci, kteří volí na pozadí specifické úkolové situace v matematice strategie shodující se spreferovanými strategiemi odborníků, vykazují signifikantně lepších výsledků v didaktickém testu z matematiky, tak i v testu logického myšlení. Na základě zjištěných, statisticky významných, závislostí je možné tvrdit, že existují prokaz

  • Czech name

    Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ

  • Czech description

    Předkládaný text pojednává o vztahu metakognice a matematiky. Postupně je věnována pozornost pojmům jako je metakognice, logické myšlení a učení řešením problému. Autoři v rámci empirického šetření operují s nástrojem, který doposud nebyl v českém prostředí aplikován (MAESTRA 5-6+). Jedná se o specifický způsob zjišťování metakognitivní rozvinutosti v oblasti matematiky, který je vybudován na principu posouzení efektivity nabízené strategie na pozadí specifické úkolové situace, kdy jednotlivé volby jsouporovnávány s volbou expertů z dané oblasti. Stejně tak jako v německém, tak i v českém prostředí, se nástroj MAESTRA 5-6+ ukázal být životaschopným. Jeví se, že žáci, kteří volí na pozadí specifické úkolové situace v matematice strategie shodující se spreferovanými strategiemi odborníků, vykazují signifikantně lepších výsledků v didaktickém testu z matematiky, tak i v testu logického myšlení. Na základě zjištěných, statisticky významných, závislostí je možné tvrdit, že existují prokaz

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7414-796-8

  • Number of pages

    145

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book