Preferred metacognitive strategies used by middle school pupils during solving mathematical tasks.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886116" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886116 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ
Original language description
Předkládaný text pojednává o vztahu metakognice a matematiky. Postupně je věnována pozornost pojmům jako je metakognice, logické myšlení a učení řešením problému. Autoři v rámci empirického šetření operují s nástrojem, který doposud nebyl v českém prostředí aplikován (MAESTRA 5-6+). Jedná se o specifický způsob zjišťování metakognitivní rozvinutosti v oblasti matematiky, který je vybudován na principu posouzení efektivity nabízené strategie na pozadí specifické úkolové situace, kdy jednotlivé volby jsouporovnávány s volbou expertů z dané oblasti. Stejně tak jako v německém, tak i v českém prostředí, se nástroj MAESTRA 5-6+ ukázal být životaschopným. Jeví se, že žáci, kteří volí na pozadí specifické úkolové situace v matematice strategie shodující se spreferovanými strategiemi odborníků, vykazují signifikantně lepších výsledků v didaktickém testu z matematiky, tak i v testu logického myšlení. Na základě zjištěných, statisticky významných, závislostí je možné tvrdit, že existují prokaz
Czech name
Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ
Czech description
Předkládaný text pojednává o vztahu metakognice a matematiky. Postupně je věnována pozornost pojmům jako je metakognice, logické myšlení a učení řešením problému. Autoři v rámci empirického šetření operují s nástrojem, který doposud nebyl v českém prostředí aplikován (MAESTRA 5-6+). Jedná se o specifický způsob zjišťování metakognitivní rozvinutosti v oblasti matematiky, který je vybudován na principu posouzení efektivity nabízené strategie na pozadí specifické úkolové situace, kdy jednotlivé volby jsouporovnávány s volbou expertů z dané oblasti. Stejně tak jako v německém, tak i v českém prostředí, se nástroj MAESTRA 5-6+ ukázal být životaschopným. Jeví se, že žáci, kteří volí na pozadí specifické úkolové situace v matematice strategie shodující se spreferovanými strategiemi odborníků, vykazují signifikantně lepších výsledků v didaktickém testu z matematiky, tak i v testu logického myšlení. Na základě zjištěných, statisticky významných, závislostí je možné tvrdit, že existují prokaz
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-796-8
Number of pages
145
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—