Analysis of the university preparation of foreign language teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885286" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885286 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků
Original language description
Publikace se zabývá analýzou vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků na fakultách připravujících učitele v ČR a SR. Přináší výsledky obsahové analýzy studijních plánů a kurikula předmětů studijních oborů pedagogických, filozofických a dalších fakultzabývajících se vysokoškolskou přípravou učitelů cizích jazyků. Analyzována byla struktura jednotlivých modulů učitelské přípravy - modulu lingvistických disciplín, modulu literárně výchovných a literárně vědních disciplín, modulu pedagogicko psychologické přípravy, modulu oborových didaktik a metodik a modulu pedagogických praxí. Sledována byla vzájemné proporce jednotlivých modulů, rámcový vzdělávací obsah modulů a návaznost jednotlivých disciplín uvnitř modulů a mezi moduly. V rámci publikované studie byla provedena rovněž analýza personálního zabezpečení jednotlivých disciplín či modulů. Pozornost byla věnována i doktorským studijním oborům zaměřených do oblasti didaktiky cizího jazyka, zejména tématům dizertačních prací.
Czech name
Analýza vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků
Czech description
Publikace se zabývá analýzou vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků na fakultách připravujících učitele v ČR a SR. Přináší výsledky obsahové analýzy studijních plánů a kurikula předmětů studijních oborů pedagogických, filozofických a dalších fakultzabývajících se vysokoškolskou přípravou učitelů cizích jazyků. Analyzována byla struktura jednotlivých modulů učitelské přípravy - modulu lingvistických disciplín, modulu literárně výchovných a literárně vědních disciplín, modulu pedagogicko psychologické přípravy, modulu oborových didaktik a metodik a modulu pedagogických praxí. Sledována byla vzájemné proporce jednotlivých modulů, rámcový vzdělávací obsah modulů a návaznost jednotlivých disciplín uvnitř modulů a mezi moduly. V rámci publikované studie byla provedena rovněž analýza personálního zabezpečení jednotlivých disciplín či modulů. Pozornost byla věnována i doktorským studijním oborům zaměřených do oblasti didaktiky cizího jazyka, zejména tématům dizertačních prací.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.4.31.0074" target="_blank" >EE2.4.31.0074: Network of Educators of Foreign Language Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-655-8
Number of pages
150
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—