"Closed in part, disclosed in part". Allegory as didactic tool in Comenius' Labyrinth
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885456" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885456 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/paideia/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=31" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/paideia/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=31</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Zčásti jinotajně, zčásti zjevně". Alegorie jako didaktický nástroj v Komenského Labyrintu.
Original language description
Záměrem této studie je ohledat potenciál alegorické literární metody z hlediska didaktického. Jestliže se J. A. Komenskému v díle Labyrint světa a ráj srdce podařilo vytvořit tolik didakticky účinné dílo pomocí alegorie, otázka zní, v čem spočívá její "kouzlo", resp. didaktická efektivita? Jakým způsobem Komenský pracuje s alegorií jakožto didaktickým nástrojem? Je něco z jeho jinotajné "metody" přenositelné do současné pedagogiky? Je možné využít alegorii v dnešní pedagogické praxi? Cílem tohoto článkuje nastínit odpovědi na tyto otázky.
Czech name
"Zčásti jinotajně, zčásti zjevně". Alegorie jako didaktický nástroj v Komenského Labyrintu.
Czech description
Záměrem této studie je ohledat potenciál alegorické literární metody z hlediska didaktického. Jestliže se J. A. Komenskému v díle Labyrint světa a ráj srdce podařilo vytvořit tolik didakticky účinné dílo pomocí alegorie, otázka zní, v čem spočívá její "kouzlo", resp. didaktická efektivita? Jakým způsobem Komenský pracuje s alegorií jakožto didaktickým nástrojem? Je něco z jeho jinotajné "metody" přenositelné do současné pedagogiky? Je možné využít alegorii v dnešní pedagogické praxi? Cílem tohoto článkuje nastínit odpovědi na tyto otázky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paideia: Philosophical E-Journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
1-12
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—