All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pupils with mathematical talent in primary education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885956" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885956 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání

  • Original language description

    Péče o žáky s rozumovým nadáním, kteří projevují intenzivní potřebu zabývat se matematikou, je aktuální téma primárního matematického vzdělávání. V textu jsou diskutovány potřeby těchto žáků a požadavky na matematickou úlohu v kontextu současné pedagogické praxe, kdy ve školách převládá hromadná forma výuky. V České republice se převážně uplatňuje individuální integrace nadaného žáka. V textu jsou představena zjištění z výzkumu, jenž se zabývá edukační nabídkou pro žáka s matematickým nadáním, který jeintegrován ve třídě s běžnou žákovskou populací. Pozornost byla zaměřena na vlastnosti matematické učební úlohy, zejména obtížnost a entropii, a na sadu úloh jako významný vzdělávací prostředek. Na základě studia odborné literatury a zjištění z výzkumu jsou v závěru formulována doporučení pro pedagogickou praxi - pro tvorbu a realizaci edukační nabídky pro žáka s matematickým nadáním.

  • Czech name

    Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání

  • Czech description

    Péče o žáky s rozumovým nadáním, kteří projevují intenzivní potřebu zabývat se matematikou, je aktuální téma primárního matematického vzdělávání. V textu jsou diskutovány potřeby těchto žáků a požadavky na matematickou úlohu v kontextu současné pedagogické praxe, kdy ve školách převládá hromadná forma výuky. V České republice se převážně uplatňuje individuální integrace nadaného žáka. V textu jsou představena zjištění z výzkumu, jenž se zabývá edukační nabídkou pro žáka s matematickým nadáním, který jeintegrován ve třídě s běžnou žákovskou populací. Pozornost byla zaměřena na vlastnosti matematické učební úlohy, zejména obtížnost a entropii, a na sadu úloh jako významný vzdělávací prostředek. Na základě studia odborné literatury a zjištění z výzkumu jsou v závěru formulována doporučení pro pedagogickou praxi - pro tvorbu a realizaci edukační nabídky pro žáka s matematickým nadáním.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Matematické uvažovanie detí

  • ISBN

    978-80-561-0162-9

  • Number of pages of the result

    23

  • Pages from-to

    42-64

  • Number of pages of the book

    100

  • Publisher name

    VERBUM

  • Place of publication

    Ružomberok

  • UT code for WoS chapter