Pupils with mathematical talent in primary education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885956" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885956 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání
Original language description
Péče o žáky s rozumovým nadáním, kteří projevují intenzivní potřebu zabývat se matematikou, je aktuální téma primárního matematického vzdělávání. V textu jsou diskutovány potřeby těchto žáků a požadavky na matematickou úlohu v kontextu současné pedagogické praxe, kdy ve školách převládá hromadná forma výuky. V České republice se převážně uplatňuje individuální integrace nadaného žáka. V textu jsou představena zjištění z výzkumu, jenž se zabývá edukační nabídkou pro žáka s matematickým nadáním, který jeintegrován ve třídě s běžnou žákovskou populací. Pozornost byla zaměřena na vlastnosti matematické učební úlohy, zejména obtížnost a entropii, a na sadu úloh jako významný vzdělávací prostředek. Na základě studia odborné literatury a zjištění z výzkumu jsou v závěru formulována doporučení pro pedagogickou praxi - pro tvorbu a realizaci edukační nabídky pro žáka s matematickým nadáním.
Czech name
Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání
Czech description
Péče o žáky s rozumovým nadáním, kteří projevují intenzivní potřebu zabývat se matematikou, je aktuální téma primárního matematického vzdělávání. V textu jsou diskutovány potřeby těchto žáků a požadavky na matematickou úlohu v kontextu současné pedagogické praxe, kdy ve školách převládá hromadná forma výuky. V České republice se převážně uplatňuje individuální integrace nadaného žáka. V textu jsou představena zjištění z výzkumu, jenž se zabývá edukační nabídkou pro žáka s matematickým nadáním, který jeintegrován ve třídě s běžnou žákovskou populací. Pozornost byla zaměřena na vlastnosti matematické učební úlohy, zejména obtížnost a entropii, a na sadu úloh jako významný vzdělávací prostředek. Na základě studia odborné literatury a zjištění z výzkumu jsou v závěru formulována doporučení pro pedagogickou praxi - pro tvorbu a realizaci edukační nabídky pro žáka s matematickým nadáním.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Matematické uvažovanie detí
ISBN
978-80-561-0162-9
Number of pages of the result
23
Pages from-to
42-64
Number of pages of the book
100
Publisher name
VERBUM
Place of publication
Ružomberok
UT code for WoS chapter
—