All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Suitable Mathematical Task - Challenge for Gifted Pupil

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885293" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885293 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka

  • Original language description

    Učební úlohy, které učitel předkládá žákovi, jsou významným výukovým prostředkem. Žáci s matematickým nadáním mají specifické potřeby, a to by mělo být zohledněno v úlohách, které jsou těmto žákům předkládány. Jsou diskutovány některé vlastnosti úloh, které se projevily jako významné v průběhu kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na vzdělávání žáků s matematickým nadáním v primární škole. Jedná se zejména o obtížnost úlohy, precizní formulaci zadání, entropii úlohy, její divergentní nebo konvergentní charakter, zajímavý kontext. Je nastíněna souvislost se specifickými potřebami a specifickými projevy těchto žáků a dokumentována na konkrétních příkladech. Úlohy by neměly být rutinní, naopak, měly by být pro nadaného žáka lákavou výzvou.

  • Czech name

    Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka

  • Czech description

    Učební úlohy, které učitel předkládá žákovi, jsou významným výukovým prostředkem. Žáci s matematickým nadáním mají specifické potřeby, a to by mělo být zohledněno v úlohách, které jsou těmto žákům předkládány. Jsou diskutovány některé vlastnosti úloh, které se projevily jako významné v průběhu kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na vzdělávání žáků s matematickým nadáním v primární škole. Jedná se zejména o obtížnost úlohy, precizní formulaci zadání, entropii úlohy, její divergentní nebo konvergentní charakter, zajímavý kontext. Je nastíněna souvislost se specifickými potřebami a specifickými projevy těchto žáků a dokumentována na konkrétních příkladech. Úlohy by neměly být rutinní, naopak, měly by být pro nadaného žáka lákavou výzvou.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II

  • ISBN

    978-80-210-6635-9

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    85-98

  • Number of pages of the book

    210

  • Publisher name

    MSD Brno

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter