Suitable Mathematical Task - Challenge for Gifted Pupil
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885293" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885293 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka
Original language description
Učební úlohy, které učitel předkládá žákovi, jsou významným výukovým prostředkem. Žáci s matematickým nadáním mají specifické potřeby, a to by mělo být zohledněno v úlohách, které jsou těmto žákům předkládány. Jsou diskutovány některé vlastnosti úloh, které se projevily jako významné v průběhu kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na vzdělávání žáků s matematickým nadáním v primární škole. Jedná se zejména o obtížnost úlohy, precizní formulaci zadání, entropii úlohy, její divergentní nebo konvergentní charakter, zajímavý kontext. Je nastíněna souvislost se specifickými potřebami a specifickými projevy těchto žáků a dokumentována na konkrétních příkladech. Úlohy by neměly být rutinní, naopak, měly by být pro nadaného žáka lákavou výzvou.
Czech name
Vhodná matematická úloha - výzva pro nadaného žáka
Czech description
Učební úlohy, které učitel předkládá žákovi, jsou významným výukovým prostředkem. Žáci s matematickým nadáním mají specifické potřeby, a to by mělo být zohledněno v úlohách, které jsou těmto žákům předkládány. Jsou diskutovány některé vlastnosti úloh, které se projevily jako významné v průběhu kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na vzdělávání žáků s matematickým nadáním v primární škole. Jedná se zejména o obtížnost úlohy, precizní formulaci zadání, entropii úlohy, její divergentní nebo konvergentní charakter, zajímavý kontext. Je nastíněna souvislost se specifickými potřebami a specifickými projevy těchto žáků a dokumentována na konkrétních příkladech. Úlohy by neměly být rutinní, naopak, měly by být pro nadaného žáka lákavou výzvou.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
ISBN
978-80-210-6635-9
Number of pages of the result
14
Pages from-to
85-98
Number of pages of the book
210
Publisher name
MSD Brno
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—