All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected Factors Influencing Development of Reading Literacy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886225" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886225 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané faktory Ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti

  • Original language description

    Čtenářská gramotnost se v současné době stává stále častěji objektem pozornosti nejen ze strany odborných výzkumných pracovníků, ale i z řad učitelů. Jedním z důvodů této pozornosti je zvyšující se potřeba vysoce rozvinutých schopností a dovedností získávat a zpracovávat informace. V průběhu osvojování si čtenářské gramotnosti však působí na jedince celá řada faktorů, které ovlivňují a podmiňují celkovou úroveň a kvalitu čtenářské gramotnosti. To je jeden z důvodů, proč se mapování významu těchto faktorů stává častým cílem vědeckých výzkumů. Tento příspěvek stručně představuje základní teoretická východiska pro vymezení této problematiky, poukazuje na výsledky mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS a prezentuje vybrané faktory ovlivňující rozvoj čtenářskégramotnosti u žáků.

  • Czech name

    Vybrané faktory Ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti

  • Czech description

    Čtenářská gramotnost se v současné době stává stále častěji objektem pozornosti nejen ze strany odborných výzkumných pracovníků, ale i z řad učitelů. Jedním z důvodů této pozornosti je zvyšující se potřeba vysoce rozvinutých schopností a dovedností získávat a zpracovávat informace. V průběhu osvojování si čtenářské gramotnosti však působí na jedince celá řada faktorů, které ovlivňují a podmiňují celkovou úroveň a kvalitu čtenářské gramotnosti. To je jeden z důvodů, proč se mapování významu těchto faktorů stává častým cílem vědeckých výzkumů. Tento příspěvek stručně představuje základní teoretická východiska pro vymezení této problematiky, poukazuje na výsledky mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS a prezentuje vybrané faktory ovlivňující rozvoj čtenářskégramotnosti u žáků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2014

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    875-881

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    May 26, 2014

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article