All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Even if No One is Watching: Fundamental Questions in Moral Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887516" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887516 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    I když se nikdo nedívá: Fundamentální otázky etického vychovatelství

  • Original language description

    Tato kniha není výčtem či přehledem etických teorií. Není ani metodicko-didaktickým manuálem pro konkrétní vyučovací jednotky, tematické okruhy či věková období - ačkoli určitý pedagogický rámec předkládá. Jak název napovídá, půjde především o hledání východisek či fundamentů, na kterých etická či morální výchova stojí, bez kterých by ani nebyla možná. Záměrem knihy je formulovat a promyslet základní otázky, které nutně předchází jakékoli eticko-výchovné počínání. Co umožňuje řeč o dobrém a zlém? Je možné naučit (se) ctnosti? Co dělá naše jednání dobrým, resp. špatným? Jak se to má s lidskou povahou? Jsme ve své podstatě dobří? Nebo zlí? Co ustavuje a legitimizuje vychovatelovo etické působení na kohokoli druhého (nejen dítě)? A jak docílit, aby se dostavil kýžený výsledek? Co je vlastně cílem etické výchovy? Jak má vypadat eticky vychovaný, tj. "dobrý" člověk? Nebo slovy našeho "učitele národů" - kterak učiniti, aby člověk znal dobré, chtěl dobré a činil dobré, a to, "i když se nikdo

  • Czech name

    I když se nikdo nedívá: Fundamentální otázky etického vychovatelství

  • Czech description

    Tato kniha není výčtem či přehledem etických teorií. Není ani metodicko-didaktickým manuálem pro konkrétní vyučovací jednotky, tematické okruhy či věková období - ačkoli určitý pedagogický rámec předkládá. Jak název napovídá, půjde především o hledání východisek či fundamentů, na kterých etická či morální výchova stojí, bez kterých by ani nebyla možná. Záměrem knihy je formulovat a promyslet základní otázky, které nutně předchází jakékoli eticko-výchovné počínání. Co umožňuje řeč o dobrém a zlém? Je možné naučit (se) ctnosti? Co dělá naše jednání dobrým, resp. špatným? Jak se to má s lidskou povahou? Jsme ve své podstatě dobří? Nebo zlí? Co ustavuje a legitimizuje vychovatelovo etické působení na kohokoli druhého (nejen dítě)? A jak docílit, aby se dostavil kýžený výsledek? Co je vlastně cílem etické výchovy? Jak má vypadat eticky vychovaný, tj. "dobrý" člověk? Nebo slovy našeho "učitele národů" - kterak učiniti, aby člověk znal dobré, chtěl dobré a činil dobré, a to, "i když se nikdo

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7465-187-8

  • Number of pages

    185

  • Publisher name

    Pavel Mervart

  • Place of publication

    Červený Kostelec

  • UT code for WoS book