All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Difficulties in the education and integration of pupils with differing mother tongues into the Czech primary school system

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888201" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888201 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství

  • Original language description

    Cílem textu je shrnout současný stav vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českého základního školství a poukázat na problematiku výuky češtiny jako druhého jazyka. Pozornost bude věnována zejména navrhovaným opatřením MŠMT ČR k dosažení lepší podpory vzdělávání žáků-cizinců v základním školství (přijímání žáků-cizinců, diagnostice znalosti českého jazyka a rozřazování žáků-cizinců do tří až čtyř jazykových úrovní, průběžnému vyhodnocování jazykových znalostí, startovacím třídám pro žáky-cizince bez znalosti českého jazyka - intenzivnímu jazykovému kurzu českého jazyka v délce 3 až 6 měsíců, kurzům češtiny v rozsahu podle diagnostikovaných úrovní, nezbytnému doučování - individuální práci pedagoga s žáky-cizinci nad rámec běžné výuky v případech odlišného předchozího vzdělávání a kulturních odlišností, "dvojjazyčnému" spolupracovníkovi učitele pro žáky s jazykovou úrovní A0-A1, zapojování žáků-cizinců do mimoškolních aktivit, dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků).

  • Czech name

    Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství

  • Czech description

    Cílem textu je shrnout současný stav vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českého základního školství a poukázat na problematiku výuky češtiny jako druhého jazyka. Pozornost bude věnována zejména navrhovaným opatřením MŠMT ČR k dosažení lepší podpory vzdělávání žáků-cizinců v základním školství (přijímání žáků-cizinců, diagnostice znalosti českého jazyka a rozřazování žáků-cizinců do tří až čtyř jazykových úrovní, průběžnému vyhodnocování jazykových znalostí, startovacím třídám pro žáky-cizince bez znalosti českého jazyka - intenzivnímu jazykovému kurzu českého jazyka v délce 3 až 6 měsíců, kurzům češtiny v rozsahu podle diagnostikovaných úrovní, nezbytnému doučování - individuální práci pedagoga s žáky-cizinci nad rámec běžné výuky v případech odlišného předchozího vzdělávání a kulturních odlišností, "dvojjazyčnému" spolupracovníkovi učitele pro žáky s jazykovou úrovní A0-A1, zapojování žáků-cizinců do mimoškolních aktivit, dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    84-92

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database